Liten gutt med Downs syndrom var ikke pen nok for reklamebyrået: Så gjør moren noe som forvandler sønnen til en helt på nettet

Facebook

Familien fikk en iskald avvisning da de sendte bildene av den 15 måneder gamle sønnen sin til et lokalt reklamebyrå. Byrået ønsket barn til en ny kampanje for barneklær.

Det blir delt masser av bilder av små gullklumper på nettet, av stolte foreldre som teppebomber sin digitale vennekrets med bilder av små og store bedrifter i barnehøyde.

Slik er det også i byen Buford i den Amerikanske delstaten Georgia, hvor Meagan Nash er opptatt av å legge ut bilder på nettet av den 15 måneder gamle sønnen sin.

De mange bildene av det lille sjarmtrollet har blitt til et personlig prosjekt for guttens mor, som i juli tidligere i år valgte å sende inn en rekke bilder av sønnen sin til et lokalt reklamebyrå, som stod for en ny kampanje for barneklesmerket OshKosh B’Gosh.

Sønnen Asher har Downs syndrom, og Meagan Nash fikk aldri noe tilbakemelding fra byrået, etter å ha sendt inn bildene sine i håp om at den lille gutten hennes kunne være en del av barna som skulle få lov til å være søte blikkfang for barneklærne.

Til slutt valgte hun å ta kontakte med byrået – og de forklarte henne at klesprodusenten ikke ønsket å bruke bilder av ’barn med særskilte behov.’

Facebook

Meagan Nash forklarte de ansatte i byrået at lille Asher ellers oppfylte alle kravene om høyde, øyefarge og hårfarge til de potensielle barnemodellene.

Hun sa at gutten faktisk gikk med klær fra OshKosh B’Gosh, og til slutt unnskyldte reklamebyrået seg og forklarte at de i fremtiden ville sikre et bredere utvalg av forskjellige barn i kampanjene sine.

I ettertid hørte hun om den frivillige organisasjonen Changing the Face of Beauty, som jobber for å få bedrifter til å bruke mennesker med handikap i annonsene og reklamene deres.

Meagan Nash fikk en profesjonell fotograf til å ta en rekke nydelige bilder av Asher, og nå begynte ting å ta fart.

Facebook

På Facebook-siden 'Kids with Down Syndrome' har bildene av Asher fått nesten 100.000 likes, mens enda fler har delt de skjønne blinkskuddene.

- Jeg forestilte meg aldri at det ville bli så stort, sier Meagan Nash til King5, og forklarer at hun nå har blitt invitert til et møte hos den tidligere avvisende klesprodusenten.

Meagan Nash skal møte selskapet i nesten uke, men hun er ikke sikker på hva utfallet av møtet blir.

Facebook

Hun håper at Asher kan bidra til å åpne døren for andre barn med handikap.