Snart forsvinner muligheten fra butikkene.
Akkurat nå leser andre
Mange nordmenn handler i MENY – dagligvarekjeden som er kjent for sitt store utvalg, ferskvaredisker og fokus på kvalitet.
Med nær 190 butikker over hele landet og rundt 10.000 ansatte, er MENY blant de største aktørene i norsk dagligvarehandel. Kjeden er en del av NorgesGruppen og satser sterkt på lokale produkter, fersk fisk, kjøtt, ost og nybakte varer.
I tillegg til de fysiske butikkene tilbyr MENY netthandel med levering til store deler av landet. Kjeden profilerer seg som butikken for matglede, inspirasjon og gode råvarer – for dem som vil ha litt mer enn bare det nødvendige.
Fjerner populær mulighet
Kjeden har også tatt en stadig større del av dagligvaremarkedet i Danmark hvor den ble kåret til Årets Supermarked både i 2023 og 2024 av avisen BT.
12 supermarkeder var med i konkurransen.
Les også
Nå tyder mye imidlertid på at de kan ha problemer med å vinne igjen, etter en utmelding i alle landets butikker.
Den 15. oktober fjerner de nemlig en mulighet som mange kunder har hatt stor glede av. I lang tid har nemlig kundene i Danmark, som her hjemme i Norge, hatt muligheten til å scanne og betale selv i en app på telefonen i stedet for i kassa i butikken. En mulighet flere matbutikker har tatt til seg.
Reaksjonene strømmer på
I neste uke vinker kjeden farvel til «Scan og Betal» i appen.
En rekke MENY-butikker har delt nyheten i et innlegg på Facebook, og blant annet skriver Horsens supermarked følgende:
«Vi stenger Scan & Pay-appen vår 15. oktober. I fremtiden ser vi frem til å betjene deg personlig i kassen.»
Les også
Det er imidlertid ikke alle som er fornøyde med det nye initiativet.
I kommentarfeltet finner vi en rekke protester.
Funksjonen finnes heller ikke i den norske versjonen av appen som gjelder norske butikker.
