Denne nyheten utfordrer Smash på tronen.
Akkurat nå leser andre
Etter bare noen måneder i butikkhyllene har Kvikk Lunsj Biter blitt en sensasjon. Siden lanseringen i september har nordmenn kjøpt over én million poser, og produktet har raskt blitt landets mest populære sjokoladepose.
De nye bitene har ikke bare fått oppmerksomhet – de har også slått konkurrentene kraftig. I løpet av de siste ukene har Kvikk Lunsj Biter solgt mer enn både Smash! og Cloetta Pops til sammen. Faktisk er én av ti sjokolader som selges i Norge nå et Kvikk Lunsj-produkt. Det melder Mondelēz.
«Dette er overveldende tall. Vi er utrolig glade og stolte over den responsen vi har fått,» sier Kristel Skjelbred, merkevaresjef for Kvikk Lunsj Biter.
Hun forklarer at det å bygge videre på et så etablert og elsket merke som Kvikk Lunsj krever både respekt og forsiktighet.
«Kvikk Lunsj er en av Norges mest kjente og kjære merkevarer. Det har vi stor respekt og ydmykhet for. Vi har bevart den velkjente smaken fra Kvikk Lunsj. I tillegg har vi tilsatt et hint av salt i hver eneste bit. Dette gir en helt ny spiseopplevelse og bitene kan nytes både inne og ute, med anorakk eller kosebukse.»
Les også
Med sitt karakteristiske preg av søtt og salt har nykommeren blitt en ny favoritt blant både turgåere og sofakosere. Skjelbred legger til med et smil: «Det smaker skikkelig godt, og salget viser at det er en oppfatning veldig mange deler.»
