JYSK tar et stort strategisk grep som kan endre kjedens tilstedeværelse i et av sine mest lovende markeder.
Akkurat nå leser andre
JYSK står sterkt blant norske forbrukere.
Når man mangler noe til hjemmet – enten det er sofabord, tepper eller kunstige blomster – velger mange helt automatisk å ta turen innom JYSK.
Selv om kjeden har klart å sikre seg en helt spesiell plass i nordmenns hjerter, er det ikke bare her hjemme de er populære.
De fortsetter nemlig å ekspandere internasjonalt.
«Denne åpningen er en milepæl i vår reise«
Siden JYSK gikk inn på det tyrkiske markedet i mai 2023, har boligkjeden etablert sju butikker i Istanbul med stor suksess.
Les også
Åpningen av den åttende butikken i Bursa viser selskapets vilje til å nå nye områder og kunder med gode tilbud innen søvn og bolig.
«Vi er glade for å kunne bringe JYSK til Bursa. Denne åpningen er en milepæl i vår reise mot å gjøre produktene våre tilgjengelige for flere kunder over hele Tyrkia», sier Fatih Tezcan, Country Director for JYSK Tyrkia, og fortsetter:
«Vi håper at innbyggerne i Bursa vil sette pris på våre gode tilbud på møbler, boligtilbehør og søvnprodukter, alt sammen inspirert av våre skandinaviske røtter».
Den nye butikken, som ligger i Bursa AS Outlet Shopping Centre, åpnet 13. november og har et totalt areal på 730 kvadratmeter.
Åpningen ble markert med taler og musikk, da Fatih Tezcan klippet snoren sammen med Store Manager Ekrem Özdemir og offisielt ønsket kundene velkommen til å utforske JYSKs brede sortiment til alle rom i hjemmet – og til hagen.
JYSK dobler antallet butikker i Tyrkia
Les også
Tyrkia har vist stort potensial for JYSK, og både kundetall og salg ligger allerede på nivå med de europeiske markedene.
For å støtte videre vekst planlegger JYSK å åpne ytterligere sju butikker innen utgangen av august 2026, noe som vil øke antallet til totalt 15.
«Tyrkiske kunder elsker skandinavisk design. Antall transaksjoner ligger over gjennomsnittet, og antall solgte enheter per kunde overstiger europeiske benchmarks – spesielt innen møbler og boligtilbehør», sier Fatih Tezcan.
De neste åpningene vil særlig være langs vestkysten av Tyrkia, i byer som Izmir, Aydın og Tekirdağ.
Disse kystområdene har en annen markedsdynamikk enn Istanbul, med større potensial for hageprodukter og innredning av ferieboliger.
Investering i mennesker
Les også
JYSKs vekst i Tyrkia betyr også at organisasjonen utvider teamene sine.
Fra dagens 120 ansatte forventer selskapet å vokse til over 200 medarbeidere i nær fremtid.
«Våre ansatte er selve kjernen i alt vi gjør. I tillegg til å finne de rette butikklokalene, fokuserer vi på å rekruttere medarbeidere som kan inspirere kundene og hjelpe dem med å finne de riktige løsningene. Vi tilbyr interne karrieremuligheter og er opptatt av å bygge et sterkt og motivert team», sier Fatih Tezcan.