Denne uken har det vært litt av et navne-krøll for Finn.no.
Nylig ble det kjent at selskapet som eier Finn har skriftet navn til Vend. Det betød at epostene man får fra selskapet vil være fra en ny avsender. Mange trodde at også markedsplassen skiftet navn, men det var ikke riktig.
Det heter forstatt Finn.no.
Likevel har mange igjen fått mail fra selskapet - denne gangen om en uventet navnefeil.
Har du fått en e-post fra Finn.no om at visningsnavnet ditt er endret? Da er du ikke alene.
Rundt to millioner nordmenn fikk denne uken beskjed om at navnet deres på profilen var endret – men nå trekker FINN tilbake hele endringen.
"Det gikk litt fort i svingene", innrømmer markedsplassen i en ny e-post til brukerne.
Rundt 2 millioner nordmenn har fått e-post fra Finn om endring av visningsnavn. Noen fikk navnet endret ved en feil.
Ville gjøre det tryggere – men bommet
Bakgrunnen for navneendringen var ifølge Finn et ønske om å hindre svindelforsøk.
Flere brukere hadde profilnavn som gjorde det mulig for uvedkommende å gjette seg fram til e-postadressene deres – og dermed forsøke å kontakte dem på utsiden av tjenesten.
"Vi anonymiserte visningsnavn som inneholdt fullt navn eller navn som kunne kobles til private e-poster", sier Ingunn Isefjær Huus-Hansen, leder for forbrukertrygghet i Finn, til NRK.
Men etter at navneendringen ble rullet ut, oppdaget Finn at flere brukere hadde fått endret navnet sitt uten at det egentlig var nødvendig.
Nå har FINN snudd
I en ny e-post skriver Finn at de har reversert endringen, og brukernes visningsnavn er nå tilbake til slik de var før.
"Vi beklager forvirringen. Det viste seg at det i mange tilfeller ikke var noen sammenheng mellom visningsnavn og e-postadresse likevel", skriver selskapet.
Samtidig oppfordrer Finn alle brukere til å være bevisste på hva slags informasjon de legger i visningsnavnet sitt.
"Hvis visningsnavnet ditt kan kobles direkte til en e-postadresse du bruker, anbefaler vi å endre det", skriver de.
Dette kan enkelt gjøres ved å logge inn på Min Finn, gå til Min konto, og trykke på blyanten ved "Om deg".
FINN understreker at intensjonen med endringen var god – å gjøre det tryggere for brukerne i møte med stadig mer utspekulerte svindelforsøk.
"Vi ønsker å hjelpe våre brukere med å være trygge på Finn, og tar gjerne imot spørsmål", skriver selskapet.