Rema 1000 tester helt nye varer i butikkene

24/04/2025 10:54

Yvonne

FORBRUKER
Foto: MGDK
Hvis nyhetene faller i smak, kan de fort ende opp som varer i butikkhyllene hele året.

AKKURAT NÅ LESER ANDRE OGSÅ

Grillsesongen er mye mer enn pølser og potetsalat, og i disse dager rulles sesongens grillvarer ut i butikkene.

Rema 1000 benytter anledningen til å teste ut en rekke produkter.

"Grill er vår kreative lekeplass. Det er nå vi lanserer de produktene vi har aller størst tro på, og bruker kundenes respons til å avgjøre hva som skal bli med videre", sier Pia Mellbye, salgs- og markedsdirektør i Rema 1000.

Grillsuksesser som Big Beef Burger, sliders og spicy kyllingprodukter startet alle som sommerlanseringer, og er i dag viktige deler av Rema 1000s helårssortiment.

I år er det imidlertid helt nye produkter som ligger og frister i kjøledisken.

Artikkelen fortsetter under bildet.

Foto: Rema 1000

Grill 2025: Mer hvitt kjøtt og grønt på menyen
I år har Rema 1000 særlig fokus på lettere grillvalg. Med kyllingprodukter fra Norsk Kylling, under merkevarene Solvinge og Stange, får kundene både bedre dyrevelferd og bedre smak som standard.

"En av fire sier de griller kylling ukentlig, ifølge vår grillundersøkelse. Samtidig vet vi at mange vil spise mer grønt, men trenger inspirasjon. Derfor har vi sørget for at butikkene bugner av fargerike og grillvennlige grønnsaker – og nyheter som gjør det lett å velge både sunt og godt", sier Mellbye.

Tett på kunden – og rask i svingene
Grillsesongen er ikke bare et høydepunkt i salget – det er også en temperaturmåler på hvor godt Rema 1000 treffer med innovasjonen.

Grillundersøkelsen 2025 viser at nordmenn starter grillsesongen tidligere enn før. Flere enn noen gang sier at grillen allerede er i gang før april er over, og med en sen påske og mange fridager i vente, forventer Rema 1000 høy aktivitet i butikkene og stor etterspørsel etter både klassikere og nye favoritter.

"Vi er klare. Butikkene er fulle av inspirasjon, det bugner av nyheter, og vi gleder oss til å se hva kundene tar til hjertet i år", avslutter Pia Mellbye.

Foto: Rema 1000