Den beste teen for å redusere betennelse, ifølge en ernæringsfysiolog

07/06/2024 08:00

Sofie

Helse
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Derfor er denne teen nummer én.

Betennelse er kroppens naturlige respons på skade eller infeksjon, men kronisk betennelse kan føre til alvorlige helseproblemer.

En enkel og effektiv måte å bekjempe betennelse på er å drikke ingefærte. I følge en artikkel på EatingWell topper ingefærte listen for sine kraftige anti-inflammatoriske egenskaper.

Studier har vist at ingefær kan være gunstig ved behandling av ulike betennelsestilstander som revmatoid artritt, kreft, psoriasis, lupus og tarmsykdommer.

Ingefær kan også tjene som et naturlig alternativ til smertestillende midler som ibuprofen og kan bidra til å senke kroppsfett, kolesterol og blodsukkernivåer.

Selv om den nøyaktige mengden ingefærte som trengs for å redusere betennelse ikke er definitivt kjent, er det fortsatt et deilig, rimelig og trygt alternativ for å håndtere betennelse naturlig.

For å inkludere ingefærte i ditt daglige kosthold, kan du småkoke fersk ingefær i vann eller bruke ingefærteposer eller løs te.

Tilsetningsstoffer som sitronsaft, honning eller appelsinjuice kan forbedre smaken.

Ingefærte er koffeinfri, så den kan konsumeres når som helst på dagen, noe som gjør den til et fuktighetsgivende valg også.

Læs også:

Legg det under jordbærplanten din: Da får du sommerens beste avling Det er en vanlig frustrasjon blant jordbærdyrkere å se rikelig blomstring uten at innhøstingen følger etter.
Dette er hva vitenskapen sier om å spise en banan til frokost Selv om det ikke er ideelt som et første måltid, kan det være fordelaktig å spise en banan før frokost eller som en del av en balansert frokost.