Etter å ha byttet til sommertid: Her er legens 15-minutters triks som eliminerer følelsen av trøtthet

09/04/2024 21:00

Emma

Helse
OBS Arkivfoto. / Foto: Shutterstock.com
OBS Arkivfoto. / Foto: Shutterstock.com
Hvis du er vant til å gå til sengs på et fast tidspunkt, kan selv en times forskjell føre til langsiktige forstyrrelser.

31. mars flyttet vi viserne på klokken en time frem og gikk over til sommertid.

Mange tror ikke at hoppet i skivehånden kan påvirke deg, men det kan skape stor ubalanse og direkte kaos i søvne.

Hvis du er vant til å gå til sengs på et fast tidspunkt, kan selv en times forskjell føre til langsiktige forstyrrelser.

Mange opplever at det i flere uker kan være vanskelig å sovne på det tidspunktet man vanligvis sovner.

På Birmingham Live gir klinisk psykolog Dr. Julie sitt syn på hvordan små endringer kan eliminere tretthet når både sommertid og vintertid oppstår.

"Din biologiske klokke kan ikke endre en hel time i en 24-timers periode."

Du må være i forkant og starte søvnrutinen 15 minutter tidligere i ukene før, og stille vekkerklokken 15 minutter tidligere, sier klinisk psykolog, Dr. Julie

Alt du trenger å gjøre er å justere sengetiden med 15 minutter om gangen. På den måten vil tidsforskjellen føles mindre stressende og tappende for kroppen, og søvnbalansen din vil være upåvirket.

Læs også:

Han legger oppvasktabletter i toalettet: Se nå hva som skjer En brusetablett er en vanlig husholdningsartikkel som ofte brukes til å rengjøre proteser eller badet. Men visste du at en brusetablett også kan brukes til å friske opp toalettet ditt?
Med dette trikset kan du få de gamle gule putene til å se nye ut: Kun 1 ingrediens kreves Puter endrer farge over tid, fra den helt hvite fargen til gul. Dette skyldes mange forskjellige faktorer, hvorav de vanligste er støvmidd og svette. Det hjelper ikke å bytte trekk, så her kommer et triks som hjelper.