Denne overraskende teknikken kan få deg til å sove på 1 minutt

Med et enkelt triks er det over å ligge og snu og vende på puten hele natten.

Klokken viser 01:22 på mobilen din, og du må stå opp tidlig for en ny arbeidsdag. 

Det eneste du føler for er å sove og få en god natts søvn, men uansett hva du gjør for å sove, går det ikke. Og det gjør deg gal.

Les også

Leger advarer kvinner mot ny trend: Stopp med å rense tissen med en agurk

Heldigvis er et overraskende enkelt triks som kan sende deg dirkete i armene til Ole Lukkøye.

Trikset heter 4-7-8, og med disse tre tallene kan du kontrollere pusten din på en slik måte at du drar direkte til drømmeland.

Hemmeligheten er å puste inn gjennom nesen i fire sekunder, holde pusten i sju sekunder og deretter puste ut gjennom munnen i åtte sekunder. 

Denne kombinasjonen utløser angivelig en kjemisk reaksjon i hjernen som senker hjerterytmen og derved får deg til å slappe av så du raskt kan sovne. 

Faktisk peker forskning også på viktigheten av å puste når det kommer til å slappe av, og pustning er et viktig instrument for å få mennesker med stress til å slappe av og finne ro. 

Personer som lider av stress-symptomer tar i gjennomsnitt kortere pust enn mer avslappede personer, og ved å bruke metoden er det lettere å bli kvitt karbondioksidet som samler seg i lungene.

I følge den amrikanse forskeren Dr. Andrew Weil fra Harvard University, så vill alle mennesker dra nytte av denne øvelsen hvis de praktiserer metoden to ganger om dagen. 

Les også

Hun putter diskret fingeren ned i glasset sitt - når neglelakken endrer farge, innser hun det utenkelige