Supermarkedet har fått nok, og tar nå drastiske skritt.
Akkurat nå leser andre
«Kjære kunder, dessverre et litt kjedelig innlegg fra oss»
Slik starter MENY Næstved Østergade sitt innlegg på Facebook.
Bakgrunnen er gjentatte tilfeller av hærverk og tyveri, og denne gangen er sensoren på håndvasken på kundetoalettet stjålet.
«Vi er dessverre enda en gang utsatt for hærverk og tyveri. Det betyr at vi må stenge kundetoalettet midlertidig», inntil vi får vurdert situasjonen, skriver butikken.
Kundene har fått nok – men det har MENY også
Det er ingen hemmelighet at mange dansker har vært misfornøyde med dagligvarebutikkene de siste årene.
Les også
Selv om inflasjonen har roet seg, fortsetter prisene å stige, og det merkes i lommeboka. Men utilfredsheten går begge veier. Innimellom må butikkene også be kundene skjerpe seg.
Ifølge MENY Næstved handler det ikke lenger bare om høye priser, men om oppførsel som ikke hører hjemme noe sted.
«Vi vurderer nå om det i det hele tatt er mulig å beholde et kundetoalett fremover, fordi det stadig skjer hærverk som fører til ekstra kostnader til reparasjon og rengjøring», skriver de.
Reaksjoner fra kundene
Innlegget har fått stor oppmerksomhet. Flere kunder uttrykker forståelse, mens andre synes det er trist at noen ødelegger for alle.
«Veldig trist oppførsel, og mange setter pris på muligheten til å bruke toalettet», skriver en kunde.
Les også
En annen foreslår en løsning:
«Lås toalettet og la folk låne en nøkkel for å bruke det», foreslår vedkommende.
MENY avslutter innlegget med en oppfordring:
«Vi håper på forståelse og respekt for situasjonen – vi skulle selvfølgelig helst ønske å kunne tilby dette som en service til alle kunder.»
Slik ser innlegget ut
På Facebook-posten har butikken delt et bilde av toalettet, hvor man ser ødelagt papir og rot – et tydelig tegn på frustrasjonen som har ført til at døren nå er stengt for kundene.