Et uventet julegrep fra MENY gjør desemberhandelen litt lettere – og én pris får særlig mange til å sperre øynene opp.
Akkurat nå leser andre
MENY i Danmark markerer avslutningen på sitt 10-årsjubileum med en julekampanje der prisene på utvalgte julefavoritter skrus tilbake til nivået for ti år siden.
Fra 28. november til 23. desember kan kundene kjøpe elleve nøye utvalgte julevarer til 2015-priser.
Varene spenner fra klassiske ingredienser til søtsaker – produkter som for mange er helt faste innslag på julebordet, og som de fleste danske husholdninger uansett handler inn i desember.
Blant annet gjelder det grøtris og peppernøtter. Et eksempel er et glass rødkål fra kjedens eget merke First Price, som vil koste 6,95 kroner.
Prisreduksjonen er beregnet ved å sammenligne prisene i MENY i Danmark i uke 44 i 2015 med prisene i 2025.
Les også
I snitt er prisen på de aktuelle varene satt ned med omtrent en tredjedel.
Dette skjer på et tidspunkt hvor prisene har økt markant – ikke bare i Danmark, men også i Norge og resten av Norden – og hvor mange kjenner presset på lommeboken før jul.
«Vi ønsker å skape en jul med både matglede og god verdi for pengene. Denne kampanjen er vår måte å markere jubileet på, med et lite ekstra sprell mot slutten av året», sier Richo Boss, kjededirektør i MENY i Danmark.
En takk til kundene
Kampanjen bygger videre på det populære jubileumskonseptet som har preget MENYs kommunikasjon gjennom hele 2025, og lanseres sammen med en bred markedsføring på tvers av kanaler.
«MENY skal ikke bare være stedet for gode matopplevelser og kvalitet, men også for skarpe priser. Å sette ned prisene på elleve populære julevarer er vår måte å si takk på – særlig i en tid hvor pris betyr mer enn noen gang», sier Boss.
Les også
Julekampanjen springer ut av MENYs strategi om å være Danmarks Madmarked.
Det innebærer at faglighet, service og kvalitet skal være i toppklasse – samtidig som prisene skal være konkurransedyktige.
«Med ‘Priser som for 10 år siden’ viser vi at kvalitet og pris kan gå hånd i hånd. Vi ønsker å være kundenes foretrukne supermarked, både når det gjelder opplevelser og verdi», legger Boss til.
Kampanjen blir synlig i alle danske MENY-butikker fra 28. november, og ifølge Boss vil prisene være tydelig merket, slik at ingen er i tvil om hva som er satt ned.