DNB sliter nok en gang med tekniske problemer. Denne gangen er det nettbanken som svikter, og mange kunder melder at de ikke kommer seg inn.
Ifølge kommunikasjonsrådgiver Lukas Loeb er feilen bekreftet, men han understreker at mobilbanken fortsatt fungerer som normalt. – Vi jobber med å fikse feilen, sier han til VG.
Foreløpig vet ikke DNB hva som er årsaken til problemet eller når det vil være løst.
Flere lesere har tipset VG om at de sliter med å logge inn i nettbanken, og frustrasjonen er stor på sosiale medier. Mange uttrykker frustrasjon og uro, spesielt de som er avhengige av å betale regninger eller følge med på økonomien sin.
Dette er langt fra første gang DNB har problemer. Bare tidligere i uka gikk noe alvorlig galt: Mange kunder fikk trygdeutbetalingene sine mangedoblet. En glipp som skapte både forvirring og bekymring blant brukerne.
Når store banker som DNB svikter, rammer det tusenvis av nordmenn. Og selv om mobilbanken fortsatt fungerer, er det mange som stoler mest på nettbanken – spesielt for mer kompliserte oppgaver.
Er dette et tegn på at bankene bør investere mer i stabile IT-løsninger? Eller er det vi som har blitt for avhengige av digitale verktøy som ikke alltid virker?
Uansett: Har du problemer med nettbanken akkurat nå, kan det være verdt å sjekke mobilappen. Den ser heldigvis ut til å holde koken.