AutoPASS-utstederen Fremtind Service vil skape en enklere bilhverdag.
Derfor får 1,4 millioner nordmenn de nærmeste ukene faktura med ny avsender.
Denne uken annonserte Fremtind Service i en pressemelding at de fra 1. september vil operere under navnet AutoSync.
Selskapet er kjent som Norges største AutoPASS-utsteder og betjener over 1,4 millioner bilister i Norge.
Enklere bilhverdag
AutoSync ble til som følge av bompengereformen. Politikernes ambisjon da de skilte ut innkreving for avtalekunder fra bompengeselskapene var at kommersielle utstedere skulle benytte avtaler og bombrikker til å utvikle nye kundevennlige tjenester.
"Den utfordringen har vi tatt på alvor", sier Svein Skovly, kommersiell direktør i AutoSync.
"Nå er vi glade for å kunne fortelle at mye nytt er på vei. Vi ønsker rett og slett å bidra til at norske bilister og bilflåteeiere får en enklere bilhverdag", sier han.
Forbedringer i vente
I løpet av de neste månedene planlegger AutoSync å introdusere flere forbedringer, blant annet en ny selvbetjeningsløsning. Denne løsningen vil gi norske bilister bedre mulighet til å overvåke og oppdatere sine AutoPASS-avtaler, ifølge selskapet.
Noen av forbedringene er allerede på plass. Hvis du har en bompengeavtale med AutoSync, vil du nå motta en SMS-påminnelse om å oppdatere avtalen din når bilen blir solgt.
"Vi vil jo ikke at du skal betale bompenger for en bil du ikke lenger bruker", sier sier Svein Skovly, kommersiell direktør i AutoSync, i pressemeldingen.
"Etter at vi skrudde på den nye varslingstjenesten i vår har AutoSync sendt mer enn 35 000 SMS-er. Det betyr mye penger spart for bilistene", forteller han.
Utover at Fremtind Service har endret navn til AutoSync, er det ikke store endringer for bilistene. Kundene møter et nytt navn og nytt utseende på nettsider og fakturaer, ellers er alt som før. Det betyr blant annet at betalinger med avtalegiro og e-faktura fungerer som før, uten at kundene behøver å gjøre noe.