Alle som bruker Vipps mandag formiddag kan oppleve problemer med å logge inn.
Vet hvor feilen ligger
Kommunikasjonssjef i Vipps, Caroline Lunde, bekrefter at selskapet har problemer med plattformen.
"Men vi vet hva feilen er og vi jobber med å rulle det tilbake", sier hun til NTB.
Problemet har oppstått i forbindelse med en endring de har gjort, men som de nå skal tilbakestille.
"Vi har gjort noen endringer, så vi vet hva feilen er. Nå endrer vi tilbake, så håper vi at det er i orden veldig snart", sier hun.
Det betyr at alle som prøver å logge inn i Vipps-appen vil rammes.
Hos Downdetector har brukere over hele landet rapporter om problemer.
"Vi må bare beklage til de som sliter akkurat nå", sier Lunde.
Tallene stuper
Nylig kunne Vipps legge frem oppsiktsvekkende svindel-tall.
Nordmenn ble svindlet for 6,4 millioner kroner gjennom Vipps i april 2024 - ett år senere er beløpet kraftig redusert.
Vipps har redusert antallet svindelangrep med 94 prosent takket være en AI-modell de kaller Olga. Kunstig intelligens har med andre ord stoppet over 16.500 svindelforsøk ved å skanne 620 millioner vennebetalinger.
"Det tilsvarer omtrent 1.400 avvergede svindelforsøk hver måned", skriver Vipps i en melding.
Dagens problemer med betalingsappen har imidler ingengting å gjøre med denne AI-funksjonen, så vidt vi kjenner til.
Det er ikke kjent hvor lenge innlogginsproblemene vil vare.