Det er mange som vokste opp med den blide og energiske stemmen til Stian Barsnes-Simonsen fra NRKs barne-TV-univers på 90- og 2000-tallet. Som programleder i programmer som "Smørøyet", "Amigo" og en rekke MGPjr-finaler, ble han raskt hele Norges Barne-TV-onkel.
Etter hvert tok han også steget over til TV 2, der han ledet både store direktesendinger og underholdningsshow.
Men nå skal han altså gjøre noe helt annet.
I dag ble det kjent at Stian Barsnes-Simonsen (46) er ansatt som ny kommunikasjonssjef i Medietilsynet. Han tiltrer stillingen 4. august.
"Jeg har et sterkt engasjement for Medietilsynets samfunnsoppdrag, og gleder meg stort til å bidra til å løfte både samfunnsrelevans og synlighet ytterligere", sier Barsnes-Simonsen i en pressemelding.
Har jobbet med unge
Han kommer fra stillingen som leder i Snakk Kommunikasjon – tidligere kjent som Nordic Screens – hvor han har jobbet med innholdsproduksjon og kommunikasjon rettet mot unge målgrupper de siste ni årene.
Ifølge Medietilsynet har han svært relevant erfaring, særlig når det gjelder utvikling av konsepter som engasjerer barn og unge – noe som er en viktig del av Medietilsynets arbeid.
"Jeg er veldig glad for at han har takket ja til den viktige jobben som kommunikasjonssjef hos oss", sier direktør Mari Velsand i Medietilsynet.
Hånd i hanske
Fra å formidle kunnskap og moro til barn på TV, skal Stian nå altså jobbe med å formidle regulatorisk og mediepolitisk stoff til hele befolkningen – inkludert de yngste. En rolle som passer ham som hånd i hanske, ifølge Medietilsynet.
Dermed har mannen som en gang lærte barn forskjellen på "snilt og rampete" på NRK, fått et nytt oppdrag: Å sikre at Medietilsynets viktige budskap når frem i et stadig mer fragmentert mediebilde.