En butikksjef i supermarkedkjeden Aldi har blitt rost etter at en 7 år gammel jente fant ut at favorittlekene hennes var utsolgt.
Sammen med sin mor, Cat Stephenson, besøkte 7 år gamle Alison Stephenson en Aldi i den engelske byen York. Det var her den lille jenta ble forelsket i en leketøykanin. Sammen med sin mor, hun enige om at det skulle bli frelst.
Det skriver mediet Yorkshire Live.
Etter å ha spart i noen uker, besøkte hun igjen butikken med sin mor. Men her var Alison Stephenson skuffet. Leketøykaninen var utsolgt.
Det fikk den snille butikksjefen Jamie til å gjøre en god gjerning. Han ringte alle Aldi-butikkene i nærheten for å finne lekene. Men dessverre uten å lykkes. Det var heller ikke flere kaniner i hyllene.
Tok det fra sitt eget barn
Men det stoppet ikke Aldi-ansatte. Jamie forklarte cat Stephenson at hvis de kom tilbake om en ukes tid, ville han sørge for at det var en leketøykanin for Alison.
Fordi han hadde kjøpt en av disse til sitt eget barn. Men det ville ikke være et leketøy som ville bli savnet, understreket han. Uken etter kom mor og datter tilbake til butikken, og her var Jamie klar med en leketøykanin for lille Alison. Men han nektet å akseptere betaling for leketøyet.
Ringe kanin av butikksjef
Deretter har Alison blitt så glad i kaninen at hun har oppkalt den etter en spesiell person. Cat Stephenson fortalte Yorkshire Live.
"Hun har vært uatskillelig med lekene sine, den kommer med overalt, og hun har kalt den Jamie etter butikksjefen," forklarer den lykkelige moren.
I en Facebook-gruppe for borgere av byen York har Cat Stephenson også delt den gode opplevelsen.
"Datteren min hadde sett en påskebamse hun ønsket for noen uker siden, hun sparte opp lommepengene og gikk tilbake en uke senere, men alle lekene var utsolgt," skriver hun, og fortsetter:
"Vi nærmet oss for å spørre butikksjefen og min datter Alison hadde tårer i øynene som hun hadde spart så hardt for å få dette leketøyet. Han så hvor trist hun var og tilbød seg å kalle alle Aldis i York, men de var alle utsolgt. Han fortsatte med å si at hvis vi kom tilbake neste uke, ville han ta med seg sine egne hjemmefra."
«Han ville ikke ha penger, og jeg er veldig takknemlig for hans fantastiske kundeservice og vennlighet mot datteren min», skriver hun i innlegget på Facebook, der hun deler opplevelsen.