Kunden krever advarselsskilt om funksjonshemmede ansatte: Nå får eierens reaksjon alle til å juble

privatfoto

En gjest på en restaurant ble irritert over at det manglet en advarsel om funksjonshemmede ansatte. I stedet laget eieren et skilt med sin helt egen melding.

Restauranteier Amanda Cartagine ser ingen restriksjoner på hvem hun velger å ansette på restauranten sin. Hun er mor til en gutt med Downs syndrom selv. Derfor vet hun også at det kan være vanskelig å finne et sted og en arbeidsplass for personer med funksjonshemninger.

Les også

Minister i livreddende handling: Mistet selv livet

«Vi foreldre med barn med spesielle behov står alltid overfor vanskeligheter med å bryte barrierer, stigma og lære andre at barna våre er akkurat som dem og ikke annerledes», sier hun til WYFF News.

Hun forteller at det er hennes egen sønn som har vært hovedinspirasjonen for at hun velger å ansette så mange som mulig som har spesielle behov på restauranten.

Hun er klar over at hun potensielt trenger å bruke mer tid på å lære dem opp, men hun har alltid forsøkt å sikre at de har et trygt arbeidsmiljø der de er best plassert for å ha en følelse av suksess.

”Hvis du har tålmodighet til å la dem lære i sitt eget tempo, er de ustoppelige når tokenet faller», sier hun.

Av denne grunn var Amanda også sint for at hun opplevde en gjest en dag på besøk i restauranten sin, hvor hun fikk en av de ansatte til å "føle seg verdiløs".

Ifølge Amanda hadde gjesten bedt den ansatte om å fylle en bolle med salat fra en salatbuffé i restauranten. Den aktuelle ansatte hadde imidlertid ikke blitt undervist om dette, og derfor visste han ikke hvordan det ble gjort.

Alle ansatte i restauranten har blitt lært opp og har spesielle oppgaver. Den ansatte som ble bedt om å fylle opp fra salatbufféen var - som sagt - ikke lært opp i dette.

«Restaurantsjefen forklarte situasjonen i enerum. ' Det er ikke jobben hans. Vi har lært ham å gjøre noe annet, og det er spesielle omstendigheter», sier Amanda.

Det var tydeligvis ikke noe gjesten viste forståelse for. Derfor stormet han ut av restauranten og ropte at han mente et skilt skulle henges som ville varsle gjestene om at de hadde funksjonshemmede ansatte.

Derfor bestemte Amanda seg for å gjøre noe med det da hun ble sint på mannens oppførsel.

"De er som barna mine, og det gjorde meg sint. Jeg ville gjøre noe uten å være ukomfortabel, men så fikk jeg beskjeden min likevel, sier Amanda til WYFF News.

I stedet for å sette opp et skilt som kunne "varsle" gjester, valgte hun å sette opp et annet skilt som hadde en annen melding.

På skiltet var det en klar beskjed til personalet om at de alltid kunne føle seg trygge på restauranten. Samtidig var det også et budskap til resten av verden om at du må være mer fordomsfri.

«Vi er stolte av å være en arbeidsplass med like muligheter for alle, og ansette ALLE Guds barn», skrev hun på skiltet.

Les også

Bruden måtte avlyse bryllupet: Gjestene nektet å delta på grunn av bisarre krav