Forside Utland Stor nyhet fra MENY: Populært produkt på vei til flere...

Stor nyhet fra MENY: Populært produkt på vei til flere butikker

Meny, matbutikk, madbutik, dagligvarer, groceries
MGDK

Den kjente dagligvarekjeden utvider satsingen – og snart vil enda flere kunder kunne glede seg over et produkt mange allerede har tatt til hjertet.

Akkurat nå leser andre

Når man handler til middag i supermarkedet, er det fort gjort å la blikket vandre mot de fargerike blomsterbukettene og grønne plantene som står strategisk plassert ved inngangen.

De dufter godt, skaper liv i butikken og frister mange til å ta med en liten bukett hjem.

I Danmark har blomster blitt et stadig viktigere element i handleopplevelsen.

Flere dagligvarekjeder har de siste årene satset stort på å gjøre blomsteravdelingen mer innbydende, og nå tar en av landets største kjeder, MENY, satsingen et steg videre.

Samarbeid med blomsterkjede

Den danske supermarkedkjeden MENY har inngått et utvidet samarbeid med den familiedrevne blomsterkjeden Gamst Blomster.

Les også

Samarbeidet finnes allerede i 15 butikker, og planen er å utvide med 8 til 10 nye lokasjoner de kommende årene.

«For oss handler det om å skape en stabil og gjenkjennelig kundeopplevelse», sier MENY Danmarks kjededirektør Richo Boss til danske medier.

Hos Gamst Blomster er ambisjonen å løfte blomsteropplevelsen ytterligere gjennom investeringer i butikkene, opplæring av blomsterdekoratører og nye, attraktive lokasjoner.

«Vi ønsker å være MENYs foretrukne og langsiktige samarbeidspartner på blomster og bidra til at blomsteravdelingen blir en naturlig og verdiskapende del av handleopplevelsen», sier direktør Kasper Gamst.

Kunne dette fungert i Norge?

MENY finnes også i Norge, der kjeden er en del av NorgesGruppen.

Les også

Norske MENY-butikker har allerede blomster og planter i sortimentet, men et like tett samarbeid med en spesialisert blomsterkjede finnes foreløpig ikke.

I Danmark har konseptet blitt en suksess, der blomsteravdelingen nærmest fungerer som butikkens visittkort.

Spørsmålet er om norske supermarkeder følger etter – og om blomster kan bli et sterkere trekkplaster også her til lands.

For mange kunder handler det ikke bare om mat, men også om stemning, duft og følelsen av å ta med noe levende og vakkert hjem fra handleturen.

Ads by MGDK