Stor supermarkedkjede innfører rabatt til de kundene som jobber i disse yrkene

Foto: Shutterstock.com

I et forsøk på å hjelpe sine kunder gjennom krisen, har en stor supermarkedkjede innført rabatter for visse kunder.

I flere deler av verden blomstrer inflasjonen.

Les også

Politi, ambulanse og brannvesen rykket ut: Minst seks kunder kollapset plutselig med pustevansker

Prisene i supermarkeder har blant annet eksplodert, og dette fører nå til at butikkene bruker nye metoder for å hjelpe sine kunder gjennom krisen.

Salling Group - som blant annet eier Netto, Føtex og Bilka - har til hensikt å innføre et pristak fra juni, noe som betyr at prisen på flere hundre basisvarer ikke vil stige ytterligere, selv om inflasjonen fortsetter å stige.

Les mer om det ved å klikke her.

 Asda, den nest største supermarkedkjeden i Storbritannia, har valgt å bruke andre metoder som bare gagner noen få av kundene sine.

Foto: Shutterstock

Ifølge Ladbible har den enorme kjeden valgt å innføre 10 prosent rabatt på alt fra mat og klær til leker og briller. 

Det er imidlertid forbehold om at bare kunder som jobber i helsevesenet, brann og redning, Forsvaret eller i offentlig sosial sektor kan få rabatt.

Kunder med disse yrkene har en såkalt 'Blue Light Cars', som de kan vise i kassen, og på den må samle rabatten.

I en pressemelding fra Asda står det slik: «Asha har i dag bekreftet at det vil [...] gjeninnføre 10 prosent rabatt i butikker for 'Blue Light Cars'-innehavere.

Bør norske butikker gjøre det samme?

Les også

Søtt feriebilde var i ferd med å gå helt galt: Kunne ha kostet livet