Annonsen fikk ikke den mottakelsen den håpet på.
Akkurat nå leser andre
Moteforhandleren H&M har trukket tilbake en annonse med skolejenter etter klager om at kampanjen oppmuntret til seksualisering av mindreårige jenter.
Annonsen, som ble lansert i Australia, inneholdt slagordet: «Få dem til å snu hodet med H&Ms Back to School-mote» over et bilde av to jenter som har på seg grå H&M-kjoler.
Det skriver Reuters.
«Vi har fjernet denne annonsen,» sa en H&M-talsperson mandag. «Vi er dypt lei oss for forargelsen dette har forårsaket, og vi ser nøye på hvordan vi produserer kampanjer fremover.»
Moteforhandlerens aksjer nådde et lavpunkt i to måneder, og tapte 1,4 % av markedsverdien i går, og presterte dårligere enn rivalene.
Les også
H&Ms tilbaketrekning er den siste i rekken av feiltrinn fra motemerker som har ført til reklame som har hatt negativ innvirkning.
I desember trakk Zara tilbake en kampanje som viste statuer innhyllet i hvitt, etter oppfordringer til boikott og protester over en antatt likhet med bilder fra krigen i Gaza.
