Om få dager forsvinner et kjent symbol langs norske veier. Da vil du ikke lenger kunne stoppe på en Shell-stasjon og tanke opp bilen eller magen.
Akkurat nå leser andre
Du kjenner det nok fra bilferien, nattestopp og raske boller på veien. Men nå er det slutt.
Denne uka forsvinner enda flere Shell-logoer fra bensinstasjonene langs veien.
Bytter logo
Endringen har vært på vei lenge. Allerede i april i år startet den storstilte forvandlingen av alle Shell-stasjonene over hele landet. Nå er det Sørlandet som står for tur.
St1, selskapet som har eid bensinstasjonsnettverket siden 2015, bytter nå ut Shell-navnet med sin egen merkevare.
Ny drakt
Fra mandag er det slutt på å fylle tanken på Shell Tvedestrand. Tirsdag står Shell Fidjane Øst i Kristiansand for tur, og deretter følger Fidjane Vest, Myrene i Arendal og Shell Vige i Kristiansand.
Les også
Innen året er omme skal alle Shell-stasjoner i hele Norge ha fått ny drakt: St1.
«Omprofileringen handler om mer enn bare nye skilt – den viser hvem vi er og hva vi står for», sier Anita Sørlundsengen, retaildirektør i St1 Norge.
Det er en storstilt forvandling som nå skyller over bensinstasjonsnettet i landet. Siden St1 kjøpte opp Shell-stasjonene i 2015, har de drevet dem under lisens. Nå samles alle de rundt 300 stasjonene under ett navn: St1.
Artikkelen fortsetter under bildet

Ikke bare navnebytte
Skiltene er bare starten. Fasader, uteområder og hele stasjonsopplevelsen får nå en overhaling. I tillegg byttes kioskenavnene til réal, med det samme sortimentet som før – inkludert bestselgeren Shell-bollen.
Les også
«Det blir ikke andre boller – bare nytt navn! Shell-bollen blir nå réal-bolle, men oppskriften er den samme», forsikrer markedsdirektør Erlend Føleide.
Et grønnere fokus
Omprofileringen skjer samtidig som St1 ruster seg for fremtidens energimarked. De har allerede investert tungt i biodrivstoff, biogass, elbillading og fornybar energi som sol og vind.
«Vi gleder oss til å møte kundene våre under St1-navnet. Agder er et viktig område for oss», sier Sørlundsengen.