Forside FORBRUKER Verdens mest populære godteri med uventet nyhet

Verdens mest populære godteri med uventet nyhet

slik
Foto: Shutterstock

Populært godteri avslører overraskende satsing – dette så ingen komme.

Akkurat nå leser andre

Du kjenner det garantert som verdens mest populære godteri. Det har nærmest vært tomt i norske smågodthyller i lang tid mens det sure, salte og søte godteriet Bubs har inntatt markeder som USA og Japan. Årsaken er en hyllest i sosiale medier – og særlig på TikTok av «Swedish Candy».

Nå tar det populære godterimerket Bubs et stort steg videre. Ikke bare får godteriet et helt nytt uttrykk – for første gang lanserer selskapet også en egen kleskolleksjon.

Så snart kan du kle deg i smågodt fra topp til tå.

Kleskolleksjon for alle Bubs-fans

Bubs, som de siste årene har opplevd enorm vekst både i Sverige og internasjonalt, ønsker å gi fansen en ny måte å vise sin kjærlighet til merkevaren. Derfor lanseres nå en unisex-kolleksjon med plagg i pastelltoner, som blant annet består av hettegensere, sweatshirts, T-skjorter, bøttehatter og capser.

«At Bubs nå lanserer sin aller første kleskolleksjon føles som et naturlig neste steg. Vårt godteri har lenge vært en snakkis, nå vil vi gi folk muligheten til å bære kjærligheten til Bubs på utsiden også,» sier Helena Sandström, markedssjef i Orkla Snacks.

Les også

Kolleksjonen blir tilgjengelig eksklusivt via bubsmerch.se fra 25. september.

Artikkelen fortsetter under bildet.

Ny og mer moderne design

Samtidig introduserer Bubs en ny visuell profil. Fra høsten 2025 får både posene og logoen et mer moderne og lekent uttrykk. Smakene og den velkjente, luftige teksturen forblir uendret, men designet skal gjøre merkevaren tydeligere og mer samlet.

Alle produktene vil heretter samles under navnet Bubs, noe som betyr at undervaremerket Goody forsvinner.

Den ikoniske Bubs-hodeskallen og den karakteristiske formen fremheves også sterkere i den nye utgaven.

Les også

«Ved å samle alle produktene under Bubs-navnet skaper vi en tydeligere forbindelse mellom løsgodteriet vårt og posene i butikk, samtidig som vi styrker Bubs som hovedmerke. Målet vårt er å gjøre det enklere for forbrukerne å kjenne igjen sine favoritter og forbinde dem direkte med Bubs. Og akkurat som vårt godteri, ønsker vi at merkevaren skal føles fargerik, sprudlende og umulig å motstå,» sier Sandström.

Internasjonal suksess

Interessen for Bubs-godteri har vært stor i mange år, men de siste årene har etterspørselen eksplodert.

I 2024 var det til og med mangel på godteri i flere land, inkludert USA. Produksjonen i fabrikken i Jönköping har siden blitt økt for å møte den enorme etterspørselen.

Den nye designen rulles ut i dagligvarebutikkene mellom uke 37 og 42.

Ads by MGDK