Forside NYHETER Meny har klart å endre 3 ting for kundene når...

Meny har klart å endre 3 ting for kundene når de handler: Nå slår de Rema 1000 og kan kalle seg ny nummer én

MENY
ArDanMe / Shutterstock.com

Etter flere år der Rema 1000 har dominert dagligvaremarkedet, har Meny gjort et imponerende comeback.

Akkurat nå leser andre

Nå slår de Rema 1000 og kan kalle seg ny nummer én

Meny er et kjent navn også i Norge, hvor kjeden forbindes med ferske råvarer, kvalitet og gode handleopplevelser, men i Danmark har Meny tatt dette til et nytt nivå.

Der har de nemlig gått helt til topps i en omfattende analyse av dagligvaremarkedet – og danket ut selveste Rema 1000, som også har dansk avdeling og lenge har vært folkets favoritt.

Meny er best på vekst og kundetilfredshet

Meny er best på vekst i antall kunder, vekst i lojale kunder og vekst i kundetilfredshet.

Det konkluderer analysebyrået YouGov, som kårer Meny til den sterkeste dagligvarekjeden i sin årlige danske undersøkelse av dagligvaremarkedet – den såkalte Retail Award.

Les også

Kåringen kommer som avslutning på et år der Meny også har fått tittelen som landets sterkeste dagligvaremerke, kåret av Loyalty Group, ‘Årets supermarked’ kåret av leserne i B.T., samt Landbrug & Fødevarers prestisjetunge ‘Mejeriprisen’ og ‘Slagterprisen’.

«Det viktigste for oss er å være ydmyke og ikke tro at vi kan gå på vannet. Men vi har all grunn til å være stolte. Når man vinner så mange priser som vi har gjort i år, er det ikke tilfeldig», sier kjededirektør Richo Boss i Meny.

YouGov måler utviklingen blant dagligvarekjeder

YouGov bruker en rekke nøkkeltall fra sin årlige Shopper Monitor Denmark-undersøkelse, som kartlegger forbrukeratferd i dagligvaremarkedet.

Meny inntar førsteplassen som danskenes foretrukne dagligvarekjede – en tittel som Rema 1000 hadde i fjorårets undersøkelse.

Årets måling viser at Meny har hatt den største framgangen i dagligvarehandelen, og at kjeden forbedrer seg mest på tvers av både kundetilfredshet, antall kunder og handlefrekvens.

Les også

Vinneren av YouGov Retail Award kåres ved å måle kjedenes utvikling på tre områder: hvor mange som handler i kjeden, hvor ofte de kommer tilbake, og hvor fornøyde de er med opplevelsen.

På hvert område rangeres kjedene fra 1 til 9, der 1 er best, og den som samlet sett presterer sterkest, vinner prisen.

I årets måling får Meny en samlet score på 3,2, foran Rema 1000 (3,8) og Lidl (3,9) – og kan dermed kalle seg vinner av YouGov Retail Award 2025.

«Meny har klart å vokse både i antall kunder, hvor ofte de handler, og hvor fornøyde de er med opplevelsen. Det er en imponerende utvikling som viser at Meny har styrket posisjonen sin på tvers av alle nøkkelparametere – fra kundetilfredshet til kjøpsfrekvens», sier Philip Holme Nielsen, seniorkonsulent i YouGov.

Kjededirektør Richo Boss fikk pris og diplom overrakt på Menys servicekontor i Ringsted, og sender en stor takk til både medarbeidere og kunder for at Meny henter enda en utmerkelse hjem.

Les også

«For oss er kundenes tilfredshet det viktigste. Jo mer relevante kundene opplever at vi er, jo mer kan vi glede oss. Vi skal fortsette å strekke oss etter å være best. Vi må ha både det brede utvalget, de gode produktene og riktige priser på varene folk kjøper mest», sier han.

Meny består i dag av 116 butikker over hele Danmark, og etter nyttår åpner to nye – i Hornslet på Øst-Jylland og Roslev nær Skive.

Ads by MGDK