Hva er det som nå møter MENY-kundene i butikk etter butikk – og hvorfor legger så mange merke til det?
Akkurat nå leser andre
I Danmark inngår dagligvarekjedene av og til samarbeid med matprodusenter for å gi kundene tilgang til et bredere og mer spesialisert vareutvalg.
Det ligner på det vi av og til ser i Norge, hvor kjedene samarbeider med ulike leverandører for å få deres produkter inn i butikkhyllene, og et godt eksempel på dette er samarbeidet mellom MENY Danmark og Aarstiderne:
Siden i vår har kunder i utvalgte MENY-butikker over hele Danmark kunnet oppdage Aarstidernes smakfulle univers med nøye utvalgt økologisk frukt og grønt – samt en rekke spennende spesialiteter.
Utrullingen til alle MENY-butikkene er nå godt i gang, og de siste ukene har MENYs dyktige matarbeidere bygget opp Aarstidernes gårdsbutikk-stemning i nesten 30 nye butikker.
Det gjelder både i større byer som Aalborg, Aarhus, Odense, Kolding, Herning og Viborg, men også i butikker i hovedstadsområdet og i mindre byer som Støvring og Rønde.
Les også
«Vi gleder oss virkelig til å gi enda flere av kundene våre den helt særegne følelsen av gårdsbutikk, med nøye utvalgte produkter. Tilbakemeldingene var svært gode da vi rullet ut i de første butikkene», sier Kristine Pilgaard, kommersiell direktør i MENY.
«Spesielt frukt og grønt, måltidspakkene og den økologiske kimchien fant raskt veien ned i handlekurvene. Sammen med Aarstiderne vil vi skape en matopplevelse som ikke bare gir kundene lyst til å prøve nye og spennende sesongvarer, men også gjør det enklere å velge økologi, kvalitet og god smak»; fortsetter Kristine Pilgaard.
«Med utrullingen i et stort antall butikker realiserer vi drømmen om å komme enda nærmere kundene, og tilby et bredt utvalg av økologiske sesongvarer direkte fra våre dyrkere. De nyhøstede råvarene frister fra trekassene, og erfaringene fra de første MENY-butikkene viser at kundene virkelig setter pris på det. Mange lar seg også inspirere til å prøve andre grønnsaker enn de de vanligvis kjøper», sier Dorte Tandrup, administrerende direktør i Aarstiderne.
I MENY er Aarstiderne særlig synlige i frukt- og grøntavdelingen, hvor et eget område skaper tydelige assosiasjoner til en gårdsbutikk.
Sortimentet vil utvikles fortløpende i takt med sesongene.
Les også
Dagrofas oppkjøp av Aarstiderne trådte i kraft ved årsskiftet, og en full utrulling i MENY er det første store skrittet på veien mot å gjøre Aarstidernes velkjente kvalitetsprodukter tilgjengelige for enda flere.