Stort motemerke beklager

24/11/22 12:33

Emma Sletta

Business
Foto: Balenciaga
Foto: Balenciaga
Motemerket Balenciaga har kommet med en unnskyldning etter at deres siste reklamekampanje fikk internett til å rase.

Annonsen var et bilde av barn som holdt en bamse kledd i «bondage»-utstyr og med et budskap som var i en høyesteretts sak om barnepornografi.

Dette skapte selvfølgelig en stor debatt om jule annonsen deres, og nå har motemerket valgt å fjerne kampanjen.

I sin opprinnelige pressemelding for annonsen i forrige uke sa Balenciaga at kampanjen "replikerer kunstnerens serie Toy Story, en utforskning av hva folk samler inn og mottar som gaver".

I et Instagram-innlegg ba Balenciaga om unnskyldning for kampanjen: "Vi gir våre dypeste unnskyldninger for enhver mulig linje som våre juleannonser kan ha brutt."

– Plysjbjørnene våre skulle ikke ha blitt presentert for barn i denne kampanjen. Vi har umiddelbart fjernet kampanjen fra alle plattformer.

Men folk på sosiale medier var ikke akkurat imponert over kampanjen.

Det skriver Unilad.

En bruker skrev: "I mine øyne bør alle boikotte Balenciaga, jeg bryr meg ikke om unnskyldningen. Dette er barn vi har å gjøre med."

En annen bruker skrev: "Balenciaga kan ha 'beklaget', men alle vet at kampanjen var ment å være kontroversiell for å få folks oppmerksomhet. Men det er ALDRI greit å seksualisere barn."

#BoycottBalenciaga trender på sosiale medier, og en kommentar sa at det var "dobbeltmoral" for motemerket da de droppet Kanye West på grunn av antisemittiske kommentarer.

Søsteren blir ukomfortabel av at paret dusjer sammen.
Bare noen måneder før bursdagen hans, har han gått bort.