Anmeldelse av Fortnite Battle Royale

14/03/2019 14:09

KC

Forbruk
Fortnite Battle Royale er en utvidelse av spillet Fortnite som man kan spille på ulike konsoller som blant annet computer.

Det er utviklet av Epic Games og People Can Fly. Sistnevnte har nok hatt en stor finger med i spillet i form av navnet sitt, for man kan faktisk fly i lufta på Fortnite Battle Royale. Det er med andre ord ingen grenser for hva som dukker opp i spillet.

Her er det ikke mangel på kreativitet fra spillutviklerne, og du vil se mange forskjellige finurligheter som du ikke får oppleve hos andre spillutviklere som lager computerspill. Det kan man blant annet se gjennom zombier, pirater og ninjaer. Dette er et spill som gir deg mye valuta for pengene, og det kan man forstå ettersom du får en hel øy å bevege deg på.

Ettersom det dukker opp nye tilleggsprodukter til utvidelsen av spillet for hver sesong, så vil man også oppleve at spillutvikleren opprettholder spenningen på Fortnite Battle Royale. Det fører også til nye utfordringer som gjør at du øker kunnskapen din om spillet, og samtidig utvikler dine egenskaper som reflekser og overblikk.

Gratis actionfylt spill for unge og voksne

Fortnite er helt gratis å spille, og sammen med utvidelsen Fortnite Battle Royale, så har mange unge og voksne tatt seg tid til å laste ned dette actionfylte strategispillet som har tatt videospill bransjen med storm. Til tross for at andre konkurrenter har kommet på markedet med noen likhetstrekk, så har ikke spillere latt være å spille Fortnite Battle Royale.

Aldersgrensen på computerspillet er riktignok 12+, som er bestemt etter PEGI-systemet. Det er Battle Royale som forøvrig har løftet hele Fortnite spillet til nye høyder etter at det ble lansert gratis i september 2017. I Battle Royale kjemper 100 spillere mot hverandre på en gigantisk øy. Denne øya er i bunn og grunn et stort kart som endrer innhold for hver sesong av Fortnite Battle Royale sammen med tilleggsproduktene som tilbys. Det gjør at man får mulighet til å tilpasse omstendighetene etter hver sesong.

På Fortnite Battle Royale kan man spille i forskjellige moduser, som blant annet alle mot alle (solo), par mot par (duo) eller lagmodus (squad). Sistnevnte er meget populært blant unge og voksne, og har fått mye skryt. De 100 spillerne som er med blir så sluppet fra en buss i lufta hvor man lander på byer, hus, innsjøer, fjell, parker og fabrikker gjennom en fallskjerm.

Et strategispill som byr på gode utfordringer

Hele poenget med Fortnite Battle Royale er at en spiller eller et lag skal stå igjen som vinnere av 100 spillere. Det gjør at konkurransen blir tilspisset, og man må finne taktiske måter å overleve på. Mange spillere har forskjellige strategier, men det viktigste er å skaffe seg nok ressurser til å overleve for hver gang kartet krymper. Det er nemlig en farlig storm som oppstår for hver runde, og da gjelder det å komme seg innenfor det krympede området.

Den største delen av strategien på Fortnite Battle Royale er nok måten man må bygge på, og det fører til at man må mestre flere måter å spille på samt bevege seg på for å oppnå victory royale. For å bygge må man ha samlet nok materiale av trær, metall eller stein, og man kan legge ut feller som fienden kan lures inn i.

Det er nærmest ingen begrensning på hvor høyt, langt eller bredt man kan bygge, så lenge man har nok ressurser som tillater spilleren å bygge. Fortnite Battle Royale er definitivt en intens og spennende måte å oppleve et action og strategispill på, og man vil føle en unik mestringsfølelse når man står igjen som den eneste vinneren på hele Battle Royale runden.

Battle pass og tilleggsprodukter som kan kjøpes med v-bucks

I likhet med mange andre actionfylte strategispill, så har også spillutviklerne av Fortnite valgt å legge til mange tilleggsprodukter som man kan kjøpe gjennom vinderbucks, også kalt v-bucks. Dette fungerer som en valuta i spillet, og disse kan kjøpes for ekte penger.

Hvis man vil unngå å bruke for mye penger på v-bucks kan man derimot kjøpe et Battle pass som vil sikre deg de kuleste tilleggsproduktene som skins, økser og fallskjerm. Det finnes også en rekke andre tilleggsprodukter som vil gjøre spillopplevelsen din komplett, og disse tilleggsproduktene blir tilgjengelige etter at du oppnår nok XP og battle stars.

Skins er det mest populære tilleggsproduktet som er kjøpt med v-bucks eller battle pass på Fortnite Battle Royale, ettersom dette viser hvilken type spiller du er. Noen spillere kjøper også kule skins for å late som at de er gode spillere, men disse blir fort avslørt av de beste spillerne som har gode reflekser og et godt overblikk for spillet. Man vil helt klart oppleve mye større konkurranse på Battle Royale når skins blir en prioritet for de fleste.

Fortnite og Battle Royale skaper vekst, interesse og minner

Det er enkelt å forstå hvorfor mange unge og voksne blir opptatte av dette unike strategispillet. Det krever derimot kunnskap og taktikk for å oppnå seier blant de 100 spillerne som slippes fra bussen i lufta, og så fort man har landet på bakken er det kun du eller laget ditt som avgjør hvor langt dere kan nå i løpet av en spillrunde.

Der stormen krymper er det også store rom for å bevege seg på, ettersom spillrundene foregår på en stor øy. Mange unge som spiller forstår riktignok ikke betydningen av dette, men for de voksne som har kunnskap om et slikt innskrenket geografisk område så betyr det at du må bevege deg på riktig måte, finne riktige baser og bygge deg opp til seier ved hjelp av unike ressurser.

Mange kjente Fortnite-spillere legger ut video av hvordan man kan bli god i Fortnite, og dette er riktignok med på å bygge opp det sosiale nettverket deres, da Fortnite har 3.4 millioner aktive spillere. Battle Royale står for mesteparten av antall aktive spillere, men det er ikke til å legge skjul på at andre sosiale medier nyter godt av berømte Fortnite-spillere. Dette er et unikt spill som du neppe vil glemme eller gå glipp av, og de fleste som vokser opp i dag vil nok ha dette unike spillet som barndomsminnene livet ut!