Forside FORBRUKER Coop Extra med endring fra 1. september: Vil du prøve...

Coop Extra med endring fra 1. september: Vil du prøve det?

Coop Norge, dagligvarebutikk, matbutikk, par som handler, frukt grønnsaker
Coop

Det nye konseptet lanseres 1. september.

Akkurat nå leser andre

Lavpriskjeden Coop Extra ønsker å utfordre takeaway-aktørene og lansere et nytt konsept i alle butikkene sinde.

Gjennom Middagsdisken ønsker dagligvarekjeden å gjøre det enklere for nordmenn å svare på det evige spørsmålet «Hva skal vi ha til middag?».

Rundt omkring i butikkene i det ganske land, dukker det denne uken opp en egen kjøledisk med oppskrifter, råverer og gode tilbud samlet på ett sted.

«Vi vet at mange står fast i middagsdilemmaet, og vi må erkjenne at vi som dagligvarekjede ikke har vært gode nok til å hjelpe kundene og medlemmene våre med dette tidligere. Det skal vi gjøre noe med nå. Med Middagsdisken ønsker vi å gjøre middagsvalget enklere. Vi vil at du skal kunne tenke på noe annet, for vi har allerede tenkt på middagen for deg», sier kjededirektør i Extra Håvard Jensen til Dagligvarehandelen.

Slik fungerer Middagsdisken

I Middagsdisken kan kundene plukke med seg både et gratis oppskriftshefte og inspirasjon til middagen, og finne ingrediensene de trenger for å lage enkle og smakfulle middagsretterpå ett og samme sted.

Les også

Konseptet rulleres med jevne mellomrom med nye retter og inspirasjon.

Først ut er italienske uker, med hverdagsvennlige retter utviklet av en av Extras egne italienske kokker, Chef Safina.

I tillegg vil Extra ha gode tilbud på hovedproteinene i rettene, slik at hjemmelaget middag også blir et rimelig alternativ til takeaway.

En utfordrer til takeaway-markedet

Takeaway-aktørene har hatt en voldsom vekst i Norge de siste årene.

Ifølge årsregnskapene hadde Foodora og Wolt til sammen driftsinntekter på over 1,3 milliarder kroner i 2024 – mer enn en dobling siden 2020.

Les også

Med Middagsdisken ønsker Extra å tilby et like enkelt, men sunnere og mer budsjettvennlig alternativ, og dermed ta en større del av middagsmarkedet.

«Vår ambisjon er å gjøre middagsvalget til dagens enkleste beslutning. Med Middagsdisken gir vi kundene et raskt, sunt og prisgunstig alternativ som passer i en travel hverdag», sier Jensen.

Ads by MGDK