Forside FORBRUKER Jysk med stor endring: Dette blir nytt

Jysk med stor endring: Dette blir nytt

Nå setter møbelgiganten inn støtet.

Akkurat nå leser andre

Kampen om kundene blir stadig tøffere, og i Europa vokser storbyene som viktige handelsplasser. Samtidig øker forventningene til en sømløs handleopplevelse – både i butikk og på nett.

Ifølge en pressemelding fra JYSK lanserer kjeden den nye globale strategien Customers’ First Choice.

Planen er å investere 2 milliarder DKK i IT-løsninger og å vokse i både eksisterende og nye markeder. Spesielt Europas storbyer står på blokka, med planer om nye butikker blant annet i Madrid.


Tilpasser seg kundene

Med over 3500 butikker i 50 land møter JYSK mange ulike behov – fra hagemøbler i sør til belysning i nord.

Derfor vil kjeden satse på lokale tilpasninger som treffer kundene best der de bor. Et ferskt eksempel er åpningen av en ny butikk i Marokko våren 2025.

Les også

Satsingen handler ikke bare om å selge flere varer, men om å forstå hvordan kunder lever og hva de faktisk trenger i hverdagen. Det kan bety alt fra større utvalg av utemøbler i varme strøk, til ekstra fokus på tekstiler og oppbevaring i land med mindre boliger.

På den måten håper JYSK å bli en naturlig del av folks hjem – uansett hvor i verden de bor.


Store digitale investeringer

I forrige strategi-periode brukte JYSK nesten 5 milliarder DKK på å oppgradere butikkene.

Nå skal minst 2 milliarder DKK gå til IT, netthandel og digitale løsninger som skal gjøre det enklere å handle med JYSK – når som helst og hvor som helst. Den nye strategien gjelder frem til slutten av regnskapsåret 2028.

Strategien markerer starten på en ny epoke for den danske møbelgiganten, som allerede har bygget seg opp til å bli en av Europas største aktører innen bolig og interiør.

Les også

Med en kombinasjon av nye butikker i storbyer, skreddersydde lokale løsninger og milliardinvesteringer i digitale plattformer, legger JYSK lista høyt for de neste årene.

Ads by MGDK