For over en uke siden annonserte dagens.no at Kiwi ville redusere prisene på alkoholfritt øl.
Forrige mandag reduserte Kiwi altså prisene på all alkoholfritt øl med over 20 prosent i snitt, og kampanjen varer helt frem til nyttårsaften.
Nå er resultatene fra den første uken klare:
Salget av alkoholfritt øl har økt med hele 171 prosent!
"Vi vil gjøre det billigere og enklere å ta sunnere valg. Vi er strålende fornøyde med responsen, og salget har gått over all forventning," sier Kiwi-sjef Jan Paul Bjørkøy.
Den markante økningen i salget gjelder sammenlignet med samme uke i fjor, og de mest populære merkene – Clausthaler, Munkholm og Uten – topper salgslistene. Clausthaler er blant produktene som har fått størst prisreduksjon, med nesten 60 prosent. Nå koster både Clausthaler, Munkholm og Uten bare 4,90 per flaske.
"Å velge alkoholfritt er allerede en trend, særlig blant unge, og nå viser tallene at enda flere kunder velger alkoholfritt når prisene er så lave," sier Bjørkøy.
I alt har Kiwi satt ned prisene på 26 ulike produkter, og med kampanjen forventer dagligvarekjeden å selge nær fire millioner liter alkoholfritt øl i løpet av året.
"Vi ser på denne kampanjen som et lite dytt i en sunnere retning. Kundene velger selvsagt selv hva de vil spise og drikke i desember, men vi ønsker å legge til rette for at det skal være billig å velge alkoholfritt!" avslutter Bjørkøy.