Sjef i Rema raser mot kunde: 'Du fikk kassaarbeideren min til å bryte sammen i gråt'

Foto: Jesper Dall/Polfoto

Da en kassaarbeider ba en mann om å dempe seg i køen i Rema 100, fikk den 18-årige kvinnen i kassen en verbal overhaling. Nå oppfordrer kjøpmann Jesper Møller folk til å ta mer hensyn til medarbeiderne.

Det var en skikkelig voldsom og ubehagelig opplevelse som den 18-årige kvinnelige medarbeideren i Rema 1000 ble utsatt for av en kunde søndag den 19. juni. 

En mannlig kunde hadde trengt seg foran en rullestolbruker i køen, noe som hadde fått flere av de andre kundene til å reagere med høylydte protester. 

Da den unge kassaarbeidern ba de opphissede kundene om å dempe seg ble hun utsatt for en tirade av skjellsord fra den mannlige kunden som hadde sneket foran rullestolbrukeren i køen. 

- Han skjeller henne huden full, spør henne hvem hun tror hun er, og at hun ikke skal bestemme over hans oppførsel. Til og med etter at han har betalt for varene fortsetter han med å skjelle henne ut, og hun ber ham så om å forlate butikken, sier kjøpmann i Rema 1000, Jesper Møller til Dagens.no. 

Les også

Rikke bestillte kake til kollegaene - da de åpnet esken fikk de seg en stor overraskelse

Flere kunder forsøkte forgjeves å få den rasende mannen til å rose seg ned, men til ingen nytte. 

For den 18-årige kassaarbeideren ble det voldsomme verbale angrepet rett og slett for mye. Da hun skulle ekspeditere neste kunde brøt hun gråtende sammen og måtte forlate plassen sin bak kassen.

Det var ved denne danske Rema 1000 i Middelfart at det verbale angrepet fant sted. Foto: Jesper Dall/Polfoto

- Etterpå begyndte hun å slå inn varer for den neste kunden, men midt i ekspediteringen forlot hun kassen gråtende. Dagen etter kom hun ned til meg og vi snakket om episoden og så videobåndet. Der og da bestemte jeg meg for å legge det ut på Facebook, sier Jesper Møller til Dagens.no.

Oppslaget har i ettertid blitt delt over 650 ganger og har fått over 2.000 reaksjoner, noe som overrasker kjøpmannen.  

- Kundene har i ettertid kommet bort til meg og medarbeiderne og rost oss for vår gode service, og vi opplever også at mange liker å komme i butikken, så responsen har kun vært positiv, sier Jesper Møller. 

Les også

Medarbeider på McDonald’s er klar til å ta imot bestilling – men plutselig hopper han ut av vinduet

Nå håper han at mannen selv vil henvende seg i butikken og gi kassaarbeideren en undskyldning, for hvis han var ute etter å ta ham 'så kunne jeg jo bare legge ut overvåkningsbildene av mannen’, påpeker han. 

Jesper Møller håper i øvrig at folk vil tenke seg litt mer om og være mer høflige når de omgås medarbeidere og andre kunder i butikkene. 

- Det kler altså ikke en voksen mann å oppføre seg slik, og en undskyldning er det minste han kan komme med. Vi opplever ofte at tonen kan bli hard når vi stter bak kassen, men den burde aldri bli så ubehagelig som den ble den dagen, lyder det fra Jesper Møller.

Les hele oppslaget fra Jesper Møller nedenunder.

Har du opplevd en hard tone i et supermarked? Delta i debatten på Facebook.

Alexanders fidget spinner eksploderte plutselig - nå advarer han andre