For mange av oss er handleturer en normal del av hverdagen, men det ser ut til at noen glemmer at det er andre tilstede i butikken mens de fyller handlekurven. Nyheder24 påpeker dette.
Selv om det er helt akseptabelt å handle i joggeklær med musikk i ørene, er det likevel viktig å vise felles høflighet og respekt overfor både personalet og de andre kundene i butikken.
Dette kan noen ganger overses, så her er en liste over ting du bør unngå når du handler:
1. Telefonsamtale i kassen:
Vennligst stopp. Det er utrolig irriterende og ikke minst respektløst overfor kassereren. Vær tilstede, smil og si hei når du betaler.
2. Ikke ta hensyn til omgivelsene dine:
Prøv å være oppmerksom på menneskene og tingene rundt deg, spesielt hvis du handler med små barn som kanskje vil samhandle med alle i supermarkedet. Unngå å la barna løpe fritt rundt i butikken.
3. Aggressiv oppførsel på parkeringsplassen:
"Parkeringsplassen forårsaker mange problemer fordi alle er opptatt," forklarte etiketteekspert Diane Gottsman.
Parkeringsplassen kan være stressende, men prøv å være tålmodig og unngå aggressiv oppførsel. Respekter reglene, ikke bare for god oppførsel, men også for å unngå juridiske konsekvenser.
4. La vognen stå utenfor "skuret":
Viktigheten av "shoppingetikette" strekker seg forbi kassen. Dette er skrevet av Huffpost. "Legg handlekurven tilbake i handlestativet der du tok den. Ikke la den ligge et tilfeldig sted," sa Diane Gottsman.
5. Sette gjenstander på tilfeldige steder:
Noen ganger legger du en vare i handlekurven, for senere å innse at du faktisk ikke trenger den. Men når du er så langt unna den opprinnelige gangen, er det fristende å bare legge ned ting på et tilfeldig sted.
"Når du ombestemmer deg, spesielt for noe som er nedkjølt eller frosset, vennligst gi det til en ansatt eller personen i registeret," sa Diane Gottsman.