Her er smoothien som hjelper deg å øke muskelmassen i løpet av noen dager

07/06/2024 22:00

Sofie

Mat
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Det er en veldig effektiv blanding som gir energi og proteiner, og er derfor en god måte å øke muskelmassen på.

Når du tar vare på kroppen din og forbedrer muskelmassen, er trening viktig. Fysisk aktivitet bidrar til å opprettholde et sunt liv og kan også bidra til å definere spesifikke områder av kroppen.

Men noen mennesker synes det er vanskelig å få og opprettholde muskelmasse samtidig som de forbedrer kostholdet og forbrenner fett.

Det er ulike årsaker til at noen sliter med å øke muskelmassen, som genetiske faktorer, muskelfibre, valg av øvelser og kosthold. Av denne grunn henvender mange seg til kosttilskudd og proteiner.

Dette gjelder spesielt for de som kommer fra naturlige kilder som frukt og korn. Derfor finner du her en smoothie du enkelt kan lage hjemme hvis du har et mål om dette.

En smoothie for å øke muskelmassen

En av de mest effektive smoothiene for å øke muskelmassen, ifølge eksperter, er eple med yoghurt.

Eplet bidrar med vitaminer, mineraler og fiber, som gir energi til trening. Skallet inneholder ursolsyre, som i tillegg til å være en antioksidant fremmer fettforbrenningen og stimulerer utviklingen av muskelmasse.

Naturlig gresk yoghurt er en annen viktig ingrediens i denne smoothien, siden den inneholder kalorier og proteiner som bidrar til muskelvekst, bidrar til å regulere hormoner og redusere betennelse.

Denne kombinasjonen av ingredienser tilbyr en verdifull kilde til næringsstoffer som holder energien oppe under trening og bevarer sunt fett. Det er et utmerket alternativ for god ernæring.

Hvordan tilberedes den?

For å lage denne smoothien og øke muskelmassen i løpet av noen dager er det bare å kutte eplet i biter med skallet på.

Bland så frukten med yoghurt, havregryn, eggehvite og vann i en blender til du får en kremet konsistens.

Du kan konsumere det før eller etter treningsøktene dine som et supplement til kostholdet ditt for å opprettholde energien og restituere.

Læs også:

Legg det under jordbærplanten din: Da får du sommerens beste avling Det er en vanlig frustrasjon blant jordbærdyrkere å se rikelig blomstring uten at innhøstingen følger etter.
Dette er hva vitenskapen sier om å spise en banan til frokost Selv om det ikke er ideelt som et første måltid, kan det være fordelaktig å spise en banan før frokost eller som en del av en balansert frokost.