Forside NYHETER Advarer Europris-kunder: «Dette er svindel»

Advarer Europris-kunder: «Dette er svindel»

Slik unngår du å gå i fella og bli lurt.

Akkurat nå leser andre

Det gode gamle rådet om at «Hvis noe er for godt til å være sant, så er det ofte det» er absolutt gjeldende i den nye kampanjen som ser ut til å komme fra billigkjeden Europris.

Store prisavslag
Mange har den seneste tiden fått opp tilbud blant annet på Facebook mes store avslag på hagemøbler.

Med prisavslag på sofagrupper som er satt ned fra 19.000 kroner til små 1.400 kroner og fra 12.000 til 1.000 er det lett å gå i fella. Problemet er bare at tilbudene slett ikke eksisterer, og at det ikke er Europris som står bak kampanjen.

Nå reagerer selskapet Datahjelperne og advarer folk mot å la seg lure.

Les også

«Vi har blitt spurt om dette tilbudet er reelt flere ganger i det siste», skriver de og advarer mot helt klare tegn på svindel.

Artikelen fortsetter under bildet

<div class="fb-post pzr-field-type-facebook" data-href="» data-width=»500″>

Det kan være lett å la seg rive med når kjente merkevarer og logoer dukker opp på skjermen sammen med svimlende gode tilbud.

Det opplever Datahjelperne daglig. Derfor har selskapet gjort det til sin misjon å belyse og advare mot svindel og feilinformasjon på nettet.

Selskapet som startet som en hobby i sosiale medier i 2010 har nå spesialisert seg på å være en trygg partner og faktasjekke digitale kampanjer.

Les også

Europris eller Europriss
Den nevnte kampanjen med billige hagemøbler fra Europris er forholdsvis enkel å avsløre hvis man er litt ekstra oppmerksom.

For selv om logoen til den kjente lavpriskjeden figurerer på reklamen, så avslører navnet på avsenderen at dette nok ikke er ekte.

Der står det nemlig Europriss i stedet for Europris.

I tillegg til feilstavingen i navnet, er neste røde flagg at prisene er alarmerende lave.

Les også

«Tenk «For godt til å være sant»», advarer Datahjelperne.

Ads by MGDK