Vel, det ser ut til at de har gitt en veldig solid grunn til å gjøre lokket ekstremt vanskelig å ta av.
Merker som Coca-Cola Original Taste, Coca-Cola Zero Sugar, Diet Coke, Fanta, Sprite, Dr Pepper og Lilt vil få cap-on-behandlingen ettersom flyttingen allerede rulles ut over hele Storbritannia.
Fans som ikke var klar over pakkeoppdateringen ble sendt inn i en endeløs modus. En tvitret: «Vent det her faktisk? Trodde jeg bare hadde åpnet flasker forferdelig de siste ukene.»
"SAMME! Så glad det ikke bare er meg», var en annen enig i.
Så ja, folk er forvirret, men det er en mening med Coca-Colas galskap.
Coca-Cola UK (CCGB) sier at de prøver å gjøre det enklere å resirkulere hele pakken og sikre at ingen lokk blir etterlatt.
En talsperson for Coca-Cola fortalte LADbible: "Coca-Colas nye korker er designet for å forhindre avfall og gjøre innsamling og resirkulering enklere ved å holde alle deler av flasken sammen."
"Vi forstår at det er litt av en forandring, men omfattende forskning gikk inn i det nye designet for å sikre at forbrukerne fortsetter å ha en positiv opplevelse når de nyter drinkene våre."
"Når du åpner og lukker flasken, anbefaler vi forbrukerne å ikke fjerne korken fra flaskehalsen eller vri eller bøye tappen på en måte som kan kompromittere eller skade lukkingen."
Jon Woods, daglig leder i Coca‑Cola UK, står åpenbart veldig bak den nye endringen.
Han sa: "Dette er en liten endring som vi håper vil ha stor innvirkning, slik at når forbrukerne resirkulerer flaskene våre, blir det ikke etterlatt lokk."
"Det er ett av mange skritt vi tar mot vår globale forpliktelse til å samle inn og resirkulere en flaske eller boks for hver vi selger innen 2025 på vår reise til en nullavfalls verden."
"Som verdens største drikkevareselskap anerkjenner vi at vi har en ledende rolle å spille i å presse innovasjon og design for å produsere mer resirkulert plast av høy kvalitet som kan bli til nye flasker."