DNB-kunder får uforventet epost: Det er ikke svindel

14/12/2022 11:28

Sofie

NYHETER
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Onsdag kveld fikk en rekke DNB-kunder en uventet epost. – Det handler ikke om svindel, forklarer banken.

AKKURAT NÅ LESER ANDRE OGSÅ

- Velkommen som Saga-kunde! Selv om vi bryr oss om alle kundene våre, skal du vite at du som Saga-kunde betyr noe litt spesielt. De nye Saga-kortene er på vei til deg i posten, men du kan allerede nå benytte deg av de nye fordelene dine, sto det i e-posten fra DNB.

DNB ønsket i en e-post mange kunder som ikke oppfylte kravene deres velkommen inn i en dedikert kundeklubb. DNBs nettsider beskriver SAGA som et program som passer for personer med en inntekt på 1 000 000 kroner.

Til DinSide kommer Vidar Korsberg Dalsbø, pressekontakt i DNB, med følgende forklaring:

- Her har det skjedd en menneskelig feil som har ført til at en rekke kunder har fått feil melding. Det dreier seg altså ikke om svindel, men i julens ånd får vi ta dette på kontoen til rampenissen. Vi er i gang med å sende ut rett informasjon nå, og alle kundene som har fått feil melding vil få rettelse. Vi kommer også til å opplyse om dette i våre egne kanaler og i sosiale medier.

Læs også:

Jane hadde leid det samme hjemmet i over 20 år: Da utleieren ringte henne, fikk hun sitt livs sjokk Jane Sayner hadde leid hjemmet sitt i 23 år da hun fikk en telefon fra utleieren og fikk sitt livs sjokk.
Jenta tar bilde med vennens hund: Noen sekunder senere skjer det utenkelige Hunden er menneskets beste venn – og selv om de kanskje ikke alltid forstår hvor mye vi elsker dem, kan vi prøve å vise dem det med masse klapp og kyss.