Noen ganger er det små ting som avslører at noe er galt, som et fravær i en fast rutine. Når vaner brytes, kan det være et stille rop om hjelp ingen hører - med mindre noen følger med.
Ifølge en artikkel fra LADbible, ble livet til Kirk Alexander reddet – takket være pizza og oppmerksomme ansatte hos Domino’s.
Etter å ha bestilt mat nesten daglig i sju år, sluttet Kirk plutselig å bestille. Det skulle vise seg å være et kritisk tegn.
Den faste kunden som plutselig forsvant
Kirk bodde i Salem, Oregon, og var kjent som en lojal kunde på den lokale Domino’s.
Så da det plutselig gikk 11 dager uten at han bestilte noe som helst, begynte de ansatte å ane uråd. En av sjåførene, som hadde levert til ham mange ganger, dro bort for å sjekke. Lysene var på.
TV-en sto og surra. Men ingen åpnet døra.
Rask reaksjon – og livreddende hjelp
Sjåføren tok ingen sjanser og kontaktet politiet.
Da de tok seg inn, fant de Kirk i kritisk tilstand og "i behov for øyeblikkelig medisinsk hjelp". Han ble raskt fraktet til sykehus og stabilisert.
Ifølge rapportene kunne det gått riktig galt dersom ingen hadde reagert. Tiden var helt avgjørende – og sjåførens beslutning ble livreddende.
Kirk fikk senere besøk fra de ansatte – riktignok uten en XL pepperoni, denne gangen.
Pizza-familien hans stilte opp
Daglig leder Sarah Fuller sa det enkelt:
"Han er en del av familien her. Når noen du kjenner ikke dukker opp som vanlig, må man sjekke. Vi følte vi måtte gjøre noe."
Kirk ble reddet, og de ansatte fikk velfortjent ros i mediene. Men for dem handlet det bare om å bry seg om en kunde de hadde blitt glad i.
Når pizza faktisk redder liv
Det er lett å spøke med at man spiser for mye pizza – men i Kirks tilfelle ble pizzavanen faktisk redningen.
En liten ting som å ikke bestille mat én dag, ble et varselsignal som førte til livreddende hjelp. Heldigvis var det noen som fulgte med.