Paret forlot bilen på flyplassens parkeringsselskap: Fikk et sjokk da de kom hjem fra ferie

24/07/2023 11:30

Sofie

NYHETER
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Vince Aufiero og kona fikk litt av et sjokk da de kom tilbake til bilen sin etter en romantisk ferie.

AKKURAT NÅ LESER ANDRE OGSÅ

En romantisk ferie i Sør-Italias største by, Napoli, endte i et ekte mareritt for Vince Aufiero og kona da de kom tilbake til Gatwick flyplass.

Paret fikk en ubehagelig overraskelse da de oppdaget at bilen deres tilsynelatende hadde vært involvert i en ulykke og bilnøklene ble liggende utenfor kjøretøyet.

Vince Aufiero hadde fått en overraskelsestur til Napoli i bursdagsgave da han fylte 30. Men den ellers perfekte turen fikk en brå slutt da paret kom tilbake til Gatwick lufthavn og fikk alvorlige problemer med parkeringsselskapet de hadde betalt for.

Etter over en times venting i parkeringshuset klarte de endelig å spore opp den grå Audien. Dessverre oppdaget de en stor bulk og flere riper på lakken.

I tillegg hadde bilnøklene også blitt liggende på toppen av forhjulet, hvor de var fritt tilgjengelige for alle som måtte ha passert bilen. Det skriver The Mirror.

Nå søker Vince en refusjon og en unnskyldning fra My Parking Limited, som – ikke overraskende – bare har én stjerne på Trust Pilot. De har blitt anklaget for å ha kjørt hundrevis av mil i andre kunders biler og har blitt omtalt som 'ranerselskaper' av Gatwick flyplass.

"Jeg kan ikke tro at et slikt selskap på Gatwick flyplass eksisterer. Det forundrer meg," sa Vince til Mirror.

«Da min kone så skaden, sa hun 'Herregud!' En del av støtfangeren hang løst. Bilen var full av riper. Det så ut som de hadde truffet en vegg," la han til.

Paret ble mistenksom da de ikke fikk tak i selskapet. Etter en tid tok de endelig telefonen og ble enige om et møtested, men allerede ved ankomst begynte alarmklokkene å ringe.

"Da vi ankom begynte alarmklokkene å ringe. Det sto en liten plaststol på parkeringsplassen med en fyr i grå treningsdress, hetten trukket opp over hodet og en ermeløs refleksvest på.

Han ba om 5 pund, tilsvarende nesten 50 danske kroner, for å komme seg ut av parkeringsplassen og det var det.

Han viste oss ikke noe i veien for legitimasjon," sa Vince. Tre dager senere, etter å ha varslet selskapet om deres forestående opplevelse, returnerte de til samme parkeringsplass. Men denne gangen var det ingen, og en rekke andre kunder så også forvirret ut.

Vince hevder han har sendt bilder og videoer av skaden til selskapet og ringt dem flere ganger, men han har bare fått beskjed om å vente 21 dager på et skikkelig svar.

Han hevder selskapet har forårsaket skader for tusenvis av kroner på bilen deres, som er verdt mer enn 30.000 pund og var i ulastelig stand før.

En talsperson for Gatwick Airport sa til Mirror at de "ikke har noen forbindelse med disse rovvilte 'meet and greet'-parkeringsselskapene, selv om mange av dem har 'Gatwick' i firmanavnet."

"Juridisk kan rovselskaper operere på flyplassen så lenge de ikke bryter reglene våre." De oppfordret også passasjerer til å "være oppmerksomme når de bestiller gjennom tredjepartsoperatører" og sjekke om selskapene gjør ting som:

  • Positive anmeldelser på Trustpilot eller andre pålitelige anmeldelsessider

  • Full og oversiktlig kontaktinformasjon – ikke bare et mobilnummer – på selskapets hjemmeside

  • Selskapets registreringsnummer, mva-nummer og adresse(r) på deres hjemmeside