Sophie Elise er årets Gullbarbie

10/2/21 14:58

Emma Sletta

Nyheter
Gullbarbie er en kåring av hvem som får de unge til å føle seg verst. I år gikk prisen til Sophie Elise A/S.

Redd barnas ungdomsorganisasjon Press har hvert år en kåring som de kaller for gullbarbie. Prisen går til den reklame og/eller medieaktøren som er best til å få ungdommer til å føle seg verst. 

I år var det bedriften til influenser Sophie Elise Isachsen som vant, Sophie Elise A/S. 

Det er de unge selv som stemmer frem de nominerte og vinner til prisen. 

– Vi mener millionbedriften Sophie Elise AS må ta et større ansvar, gitt den enorme påvirkningskraften influenser bedriften har på barn og unge. sier Lea Mariero, leder i Press – Redd Barna Ungdom.

Sophie Elise sa følgende opp til prisutdelingen til God Kveld Norge:

– Selv om jeg brukte det fine været til å stå i undertøyet i en skiløype på Instagram så er det i hvert fall ikke en beskrivelse jeg kjenner meg igjen i, sier hun og fortsetter

– Jeg gjør det meste med selvinnsikt og humor, om det er lov å påpeke det.

– Å vinne denne prisen er ekstremt ubehagelig. At Redd Barna Ungdom velger å bruke sin merkevare, sin PR-avdeling og sine interne ressurser på å henge ut meg i mediene, det sliter jeg med å forstå, sier Sophie Elise Isachsen (26) til VG etter at prisens vinner hadde blitt offentliggjort. 

Tidligere vinnere

De er ellevte gang i år at Gullbarbien utdeles, og selve prisen ser selvfølgelig ut som en barbie i gull farge.

Noen av de tidligere vinnerne av versting-prisen er Victorias Secret, Blogg.no, BikBok, Dagbladet og Russedress.

 

 

En ung kvinne innså den forferdelige sannheten da hun så ned på undertøyet sitt.
Tre bestevenner gjorde et lite klassisk dørtriks, men det hele endte tragisk da de valgte feil hus å gjøre det på.