Det er lett å tro at netthandel gjør livet enklere. Men hva skjer når du plutselig blir lager for en hel nettbutikk – uten å vite det selv?
Ifølge LADbible ble en kvinne i California offer for en fullstendig absurd Amazon-tabbe.
I over ett år fikk hun enorme mengder pakker levert til huset sitt – til tross for at hun aldri hadde bestilt en eneste en.
Pakkene inneholdt alle det samme: et bilsetetrekk. Til slutt var hjemmet hennes så overfylt at hun knapt hadde plass igjen.
Kvinnen, som omtales som “Kay”, beskrev perioden som et mareritt.
Feil adresse – igjen og igjen
Grunnen til pakkekaoset var en kinesisk nettbutikk på Amazon som hadde oppgitt Kay sin hjemmeadresse som returadresse for misfornøyde kunder i USA.
Når folk forsøkte å returnere de uønskede bilsetetrekkene, havnet de rett hos henne.
Kay kontaktet Amazon gjentatte ganger og ba om hjelp, men ble hver gang avspist med at “det ville ordne seg snart”.
Det gjorde det ikke. Eskene fortsatte å komme, og frustrasjonen vokste.
Endelig fikk hun hjelp
Etter seks klager og mye rot skal Amazon til slutt ha tatt affære – først etter at et nyhetsnettverk tok kontakt på hennes vegne.
De sendte et team for å hente pakkene og beklaget det hele.
Amazon understreket i ettertid at utenlandske selgere skal tilby enten en gyldig returadresse i USA eller gratis returetiketter – ikke bruke en intetanende privatpersons hjem som returlager.
Slutt på pakkemarerittet
Etter mer enn ett år med daglige leveranser, har Kay endelig fått tilbake kontrollen over eget hjem.
Pakkene er borte, og Amazon har lovet å rydde opp for godt.
Men én ting er sikkert: Neste gang noen banker på døra med en pakke – kommer hun til å sjekke avsenderen to ganger.