Forside UNDERHOLDNING JYSK deler store nyheter: Her skal de åpne flere butikker

JYSK deler store nyheter: Her skal de åpne flere butikker

JYSK
OleksSH / Shutterstock.com

Nå kommer det nyheter fra den store boligkjeden.

Akkurat nå leser andre

JYSK har satt en ny strategi.

De planlegger å investere 2 milliarder kroner i IT-løsninger og vil prioritere å åpne nye butikker i eksisterende markeder og storbyer med et godt skandinavisk tilbud for alle innen søvn og interiør.

Den nye strategien kalles Kundenes førstevalg og er bygget på JYSKs sterke fundament av god forretningsforståelse, som har skapt økonomisk vekst og en vellykket global ekspansjon med over 3500 butikker i 50 land siden interiørkjedens grunnlegger, Lars Larsen, åpnet sin første butikk i Aarhus i 1979.

I den nye strategiperioden vil JYSK prioritere å åpne nye butikker i land der kjeden allerede er til stede, for å fortsette å tiltrekke seg flere kunder på tvers av disse markedene.

JYSK vil også fokusere på å åpne flere butikker i større byer i Europa for å gjøre det enda enklere for kunder her å handle hos JYSK.

Les også

«Ekspansjon er en del av DNA-et vårt, og vi har allerede en sterk posisjon i markedet. I årene som kommer ser vi en mulighet til å øke vår tilstedeværelse ytterligere i de landene der vi allerede har butikker og et effektivt logistikkoppsett», sier administrerende direktør i JYSK, Rami Jensen, og fortsetter:

«I tillegg ønsker vi å være nærmere kundene våre i storbyer, som Madrid, hvor vi planlegger å åpne nye butikker i løpet av det kommende regnskapsåret med et godt skandinavisk tilbud innen søvn og interiør.»

Et godt lokalt tilbud

Med over 3500 butikker i 50 land har JYSK kunder fra mange forskjellige kulturer som har forskjellige måter å innrede seg på.

Det siste eksemplet på dette er da JYSK åpnet sine første butikker i Marokko våren 2025.

For å imøtekomme kundemangfoldet vil JYSK ha en mer differensiert tilnærming i denne strategiperioden, der det gir mening i landene – men uten at det går på bekostning av det sterke JYSK-konseptet.

Les også

«Konseptet vårt er en suksess på tvers av mange kulturer, men vi har også nådd en størrelse globalt der kundene våre har forskjellige måter å sove på, og der behovet for for eksempel hagemøbler og innebelysning varierer», sier Rami Jensen og legger til:

«Vi ønsker å tilby et godt lokalt tilbud som er konkurransedyktig og relevant, uavhengig av om kundene våre bor i Finland eller Marokko, og uavhengig av om de er unge, gamle, midt imellom, familier, par eller enslige. Vår imøtekommende tilnærming vil sikre at alle kan finne det de trenger i butikkene våre.»

Investering i IT

I den siste strategiperioden investerte JYSK 4,7 milliarder kroner i det populære butikkonseptet 3.0, hvor mer enn 3000 JYSK-butikker gjennomgikk en vellykket ombygging.

I løpet av denne strategiperioden forventer JYSK å investere over 2 milliarder danske kroner i IT-infrastruktur, netthandel og andre kundeorienterte plattformer, slik at kundene kan handle hos JYSK, hvor som helst og når som helst.

«Vi må fortsette å oppgradere og utvikle våre digitale løsninger for å forbli konkurransedyktige. Vi har investert i vårt store butikknettverk, og nå må også våre digitale kontaktpunkter følge etter for å sikre en strømlinjeformet handleopplevelse for kundene våre, uansett hvor de handler hos JYSK», sier administrerende direktør i JYSK, Rami Jensen.

Sterke verdier og en «kunden først»-tankegang

Les også

Selv om JYSK har startet en ny strategiperiode, er det flere ting som er de samme.

JYSK vil fortsette utviklingen innen bærekraft, som følger JYSKs bærekraftsstrategi «Et godt tilbud for generasjoner» og målet om blant annet CO2-reduksjon, som er godkjent av Science Based Targets-initiativet (SBTi).

Kjerneverdiene handelsmannskap, lagånd og kolleger, sammen med kundefokus, vil fortsette å veilede selskapet slik de alltid har gjort.

«JYSK er en suksessfull global detaljhandelskjede takket være våre sterke verdier og lederskapsprinsipper, og de fortsetter å være kjernen i alt vi gjør. Derfor er det bare fornuftig at fundamentet vårt forblir det samme i den nye strategiperioden, sammen med våre fantastiske tilbud innen skandinavisk søvn og interiør», sier administrerende direktør i JYSK, Rami Jensen.

Den nye strategien, Kundenes førstevalg, gjelder til slutten av regnskapsåret 2028.

Les også

Ads by MGDK