Coca-Cola har lenge vært synonymt med jul, inkludert med deres ikoniske julebiler og reklamefilmer, men Pepsi utfordrer nå med denne krydrede nyheten.
Pepsi prøver å sette sitt preg på julen med en ny, begrenset juleutgave:
Pepsi Zero pepperkake.
Smaken, som kombinerer toner av kanel, ingefær, brunt sukker og melasse, har fått blandede reaksjoner fra både fans og skeptikere.
Ifølge mediet Metro vekker varianten stor oppmerksomhet i sosiale medier.
En bruker på X (tidligere twitter) skrev:
«Det kommer til å bli strålende ekkelt. Jeg må prøve det», mens andre var mindre entusiastiske.
"Det er ingen måte det kommer til å smake godt!" uttalte en Instagram-bruker, mens en annen skrev:
"Det gjorde meg kvalm bare jeg tenkte på det."
Ikke lett å få tak i
Den nye smaken er ikke tilgjengelig kommersielt.
Fra og med 4. desember kan du få en gratis boks hvis du kjøper to Pepsi Minis 10-pakker gjennom TikTok-butikken, eller deltar i konkurranser på Pepsi-nettstedet mellom 4. og 11. desember.
Det er foreløpig ikke kjent om Pepperkake-versjonen kommer til Norge eller andre land utenfor USA.
Tiden vil vise om Pepsis satsing blir en julefavoritt eller et raskt glemt eksperiment.