Forside UNDERHOLDNING Verdensberømt kjede gikk konkurs: Nå vender de tilbake og åpner...

Verdensberømt kjede gikk konkurs: Nå vender de tilbake og åpner 15 nye butikker

Kjeden gjør et comeback midt i julerushet.

Akkurat nå leser andre

For mange ligger barndommens juleønsker gjemt mellom hyllene i en helt spesifikk leketøysbutikk med en fargerik logo og en langbent sjiraff som maskot.

Den butikken forsvant fra de fleste handlegatene i 2018. Nå kommer Toys «R» Us tilbake i en ny versjon.

Butikker samlet under ett tak

Flere kjente merkevarer er samlet under samme tak, og midt oppi det hele vil Toys «R» Us ha sin egen permanente leketøysavdeling.

Den første butikken i det nye konseptet har allerede åpnet i Leeds i England, hvor Toys «R» Us har overtatt et eget område fylt med leker, figurer og varer med den kjente sjiraffen Geoffrey som tema, melder The Mirror.

Før jul vil den samme modellen bli rullet ut i 15 andre butikker rundt om i Storbritannia, blant annet i Birmingham, Godalming og Worcester.

Les også

Nytt konsept i handlegaten skal lokke kunder tilbake

De nye TGJones-butikkene, tidligere WHSmith, vil ikke bare selge leker. Post Office, Hobbycraft, Scribbler og Claire’s vil også flytte inn, mens utvalget fra WHSmith-æraen med bøker, blader og kontorrekvisita vil fortsette.

Tanken er at kundene kan gjøre post og banktjenester, kjøpe gaver og impulskjøpe leker på én tur, spesielt i den travle julesesongen.

TGJones fokuserer også på å styrke samarbeidet med Posten. Det er allerede over 170 postkontorer i kjedens butikker, og ambisjonen er å ekspandere raskt i årene som kommer.

Sjiraffen Geoffrey gjør comeback

Med Toys «R» Us tilbake har britiske handlegater nok et sterkt nostalgikort å spille på, akkurat idet julehandelen er på sitt høyeste.

Den ikoniske julejingelen fra 1990-tallet og merkets velkjente maskot, sjiraffen Geoffrey, er en sentral del av relanseringen og vil dukke opp på både leker og nye varekolleksjoner i TGJones-butikkene.

Les også

Kombinasjonen av praktiske ærender, gaveshopping og et gjenkjennelig leketøysunivers skal gi fysiske butikker noe nettbutikker ikke kan matche: følelsen av å utforske, bli overrasket og kanskje gjenoppdage et snev av barndommens julemagi i møtet med en gammel leketøysfavoritt.


Ads by MGDK