Danske Tina var helt oppslukt av mobilen sin i køen i matbutikken: Kikket straks opp da hun overhørte dette

Tina Amtrup Ekdahl fra Hvidovre i Danmark hadde en veldig spesiell opplevelse i matbutikken forleden dag. Nå hyller hun kassemedarbeideren som gjorde dagen hennes litt bedre.

- Plutselig fanget stemmen din oppmerksomheten min. Hver gang du pep inn en vare, sa du: 'Og vææærs’god.. (pip)…sååånn ja…(pip)…her har du…(pip)…og slik'. Jeg la vekk telefonen min. Klarte ikke å la være å følge med litt. 

Slik beskriver Tina Amtrup Ekdahl handleturen sin på butikken Føtex, hvor hun forleden dag møtte en kassemedarbeider som gjorde et sterkt inntrykk på henne.

- Du var utrolig entusiastisk i jobben din. Ved første øyekast slo du meg ikke som den typiske kassemedarbeideren. Snarere kunne du forveksles med en god bartender på en gammal kro, som fortalte røverhistorier natten lang, mens du serverte øl over disken. 

- Du fanget kundenes oppmerksomhet på en helt fantastisk måte. Den måten du 'smalltalket' på var utrolig beundringsverdig. En eldre dame kjøpte blant annet kjøtt og en genser hos deg. ‘Nå skal hjem og kose deg?’. Da genseren ble scannet inn, sa du: ‘Wow, den er jo så flott’. Jeg er helt sikker på at hun ble litt rød i kinnene. På den gode måten.

Da det ble Tina Amtrup Ekdahls tur ved kassen, fikk hun også en god behandling akkurat som de andre kundene:

- Du snakket og smilte. Jeg ba om å ta ut 550 kroner i tillegg. Du endret deg litt, men sa: ‘Selvfølgelig, frue’, alt samtidig som øyene dine var festet til skjermen foran deg. Du tok frem kalkulatoren. Jeg pakket varene mine. 

Medarbeideren ble stille og så frem og tilbake mellom kalkulatoren og skjermen. Han tastet inn på kalkulatoren, slettet det igjen, hvoretter han en gang til tastet noe inn. 

- ‘1137 kroner, tror jeg det blir hvis jeg har regnet riktig,’ sa jeg forsiktig, mens du nikket anerkjennende. Du kikket fortsatt forvirret på kalkulatoren. Du vinket en kollega bort til deg.

- ‘Hvordan skriver man 1137?’, spurte du stille. Hun svarte snilt ‘en-en-tre-syv’. Du kikket unnskyldende på meg og sa: ‘Ja, jeg er visst både ordblind og tallblind’ og lo nervøst.

Tina Amdrup Ekdahl har en spesiell hilsen til medarbeideren:

- Kjære ordblinde Føtex-kassamann. Drit i det, big time! Du sjarmerte den eldre damen til de grader, fikk dress-mannen til å le og vinke til deg da han gikk, og du fikk meg til å føle meg vel.

- Du samtalte. Noe mange dessverre ikke er gode til i dag. At du bruker to minutter ekstra på å finne ut av hvordan man skriver et tall, er helt likegyldig. For du fikk meg til å på en eller annen måte huske en tur i butikken.

Tina Amdrup Ekdahl slutter av med at takke medarbeideren for hans fine betjening.

- God service er virkelig ikke alltid bare et ‘Jeg-kan-suse-varene-dine-gjennom-på-4 1/2-sekund’ og å avslutte med en ‘Ha en fortsatt fin dag’ i fullstendig samme monotone og likegyldige tone, hvilket de 10 andre som akkurat har vært gjennom kassen også har fått. 

- Så takk til deg. Takk for at du fikk meg til å tenke at det er helt greit om man ikke mestrer alt helt perfekt. Men at man kan få det bra til på mange andre måter. Alt behøver ikke å være perfekt. Og takk for sykt god betjening.

Tina Amdrup Ekdahls blogginnlegg ble lagt ut på butikkens Facebook-side på tirsdag, hvor det har fått 1.00 reaksjoner, blitt delt nesten 600 ganger og fått mange kommentarer.

Blant annet en kommentar fra butikken selv, som takker for innlegget og lover å bringe Tina Amdrup Ekdahls fine ord og en klapp på skulderen videre til medarbeideren.