Passasjerer hadde "ulykker" om bord på easyJet-flyvninger: Over 100 passasjerer strandet i utlandet

19/10/2023 05:00

Sofie

Utland
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
En passasjer om bord på et easyJet-fly hadde en "ulykke" som førte til at mer enn 100 passasjerer strandet i utlandet.

AKKURAT NÅ LESER ANDRE OGSÅ

Et stort antall passasjerer som skulle ha fløyet hjem fra ferie med easyJet ble etterlatt i utlandet. Dette er fordi flyselskapet måtte kansellere flyet fordi en passasjer hadde «latt avføring på toalettgulvet».

Piloten på det kansellerte flyet, som skulle ha fløyet fra Tenerife til London, måtte formidle den ekle beskjeden til passasjerene om bord på flyet.

I denne forbindelse forklarte han at de måtte 'organisere hotellovernatting' for natten, siden flyet ikke ville ta av. Det var opprinnelig meningen at flyet skulle ha lettet kl 20.05, men sånn gikk det ikke.

Ifølge Daily Star har det siden dukket opp et klipp av hendelsen på nettet, der piloten kan høres si: «...ganske ekkelt å legge igjen bæsj på toalettet foran, så nå skal vi overnatte her. Vi må få alle ut nå. Og ordne hotellet. Vi flyr tilbake i morgen tidlig."

De strandede passasjerene kunne gå ombord på et fly kl 15.00 neste dag. Dessverre viste det seg at easyJet 'ikke kunne finne hotellrom i området' for alle passasjerer, ifølge en melding på deres nettside.

"På grunn av ekstremt stor etterspørsel kan vi dessverre ikke finne hotellrom i området. Dersom du trenger hotellrom og kan ordne det selv, refunderer vi kostnaden for et rimelig rom, måltider og reisekostnader til og fra hotellet ditt," skrev easyJet.

"I dette tilfellet ber vi deg søke etter et hotell som har omtrent tre stjerner eller tilsvarende." Selv om easyJet forsøkte å hjelpe de strandede passasjerene, var det ikke akkurat glede å spore blant dem. Derimot var det flere som brukte det sosiale mediet X for å klage på situasjonen.

"Veldig bra gjort av easyJet å forsinke flyturen i 3,5 timer uten kommunikasjon og deretter bestemme seg for å kansellere den helt fordi noen satte en d**t på toalettgulvet. Jeg kunne bokstavelig talt ikke finne på dette," skrev en bruker.

"Så vi har grunnen til at et toalettgulv var fullt av d**t som årsaken til et kansellert fly?! easyJet dette er uakseptabelt! Kundeservicen din er forferdelig. 100-vis av passasjerer er nå strandet i flyplassterminalen! Gjør det noe," skrev en annen.

Deretter sendte easyJet ut en pressemelding om situasjonen. I den hevder de at de gjorde alt for å minimere ulempene for de strandede passasjerene.

"EasyJet kan bekrefte at flyet EZY8054 fra Tenerife til London Gatwick ble forsinket over natten i natt da ytterligere rengjøring var nødvendig," sa en talsperson for flyselskapet.

"Vi gjorde vårt ytterste for å minimere ulempene for kundene våre, og vi sørget for hotellovernatting og måltider. Sikkerheten og trivselen til våre kunder og mannskap er easyJets høyeste prioritet, og selv om dette var utenfor vår kontroll, vil vi be om unnskyldning til kundene for bryderiet."