Servitøren blir munnlam når hun ser meldingen som kunden etterlater til henne

 

Onsdag kveld mottok Richard Specht en e-post. En e-post som han ikke hadde til hensikt å forvente, forteller Miller til Place-Rocky Point Patch.

En kelner fra en ikke navngitt restaurant hadde sendt ham et bilde. Det var et bilde av en kvittering og et notat som en kunde hadde forlatt for henne etter en middag.

Men da Richard så inn i summene, åpnet han øynene.

Regningen var $ 43,50 (300 kroner), men det utrolige var tipset. Her hadde kunden gitt 3000 dollar (20.680 kroner) som tilsvarer å gi 6.897 prosent i tips.

Men det var ikke på grunn av en ekstremt utkonderlig service at kunden hadde forlatt mye penger.

Han var fast på restauranten, hvor kelneren hadde jobbet i årevis. De hadde derfor møttes flere ganger, og kelneren hadde støttet kunden gjennom mange utfordringer.

På notatet hadde han skrevet:

"Takk for din vennlighet og ydmykhet. Min grunnskolelærer hadde en forferdelig opplevelse for noen år siden, noe som inspirerte meg til å gjøre dette", begynte brevet, som var knyttet til kvitteringen.

Læreren var den samme Richard Specht, som kelneren sendte en e-post. For noen år siden hadde han og hans kone en forferdelig opplevelse da deres nesten to år gamle sønn druknet i hagen deres. Dette førte dem til å sette opp Foundation Reespecht Life, hvor de oppfordrer folk til å gjøre gode gjerninger for folk i sønnens minne.

Den sjenerøse giveren avslutter notatet ved å be kelneren om å undersøke fondet for å videreforma på den gode gjerningen, og så ber han henne om å respektere det faktum at de begge skal være anonyme.

Tilbake til Richard Specht, som er godt klar over hvem den sjenerøse kunden er. Han forteller oss ikke hvem han er, men sier han ikke er overrasket når han tenker tilbake til gutten han underviste for mange år siden.

Se kvitteringen og lappen herunder.