Som regel er det ikke et problem for folk å bytte sete hvis de kan hjelpe en familie eller et par til å bli forent.
Men hvis du betalte ekstra for et bedre sete, kan det være en helt annen historie. I et slikt tilfelle vil du neppe gi slipp på setet ditt.
Og akkurat dette var tilfellet for en mann som hadde betalt ekstra for et sete ved et vindu som han ikke kunne få lov til å sitte i fordi en mor ønsket å sitte ved siden av barnet sitt.
Den unge gutten skulle egentlig sitte på andre siden av gangen sammen med bestemoren sin, men han tok tak i mannens sete før han selv gikk om bord i flyet.
Da moren nektet gutten å bevege seg, tok han tak i personalet på flyet, men de var heller ikke mye hjelp. De valgte å ta familiens side.
Den rasende og rasende mannen selv delte sin historie i et innlegg på Reddit. I dette innlegget skriver han at det til og med var en langsiktig flytur fra Europa til Asia.
– Jeg liker å sitte ved vinduet på et fly slik at jeg kan se ut og slippe å stå opp når noen trenger å gå på do. Så jeg betalte ekstra penger for å reservere et vindusplass, skriver han.
Til tross for at han betalte ekstra for et bedre sete, fikk han likevel beskjed om at han ikke kunne sitte i setet sitt.
– Flyvertinnen tryglet meg om å ta det andre setet, og hun prøvde å få meg til å føle meg skyldig ved å si: "Jeg vil ikke skille mor og barn", fortsetter han.
– Jeg forklarte veldig rolig at jeg hadde bestilt det setet, og at de tok ekstra betalt for det. Til gjengjeld for betalingen forventet jeg at de skulle leve opp til løftet om at jeg kunne sitte i det reserverte setet.
Dette fikk flyvertinnen til å finne et annet medlem av flybesetningen for å spørre om råd om situasjonen, men hun kom ikke tilbake med svaret han hadde håpet på.
"Etter noen minutter kom hun tilbake og fortalte meg at hun hadde snakket med sin overordnede, og fortalte meg at jeg dessverre måtte ta plass ved siden av bestemoren fordi hun ikke ønsket å skille mor og barn", skriver han.
"Jeg satt motvillig i det andre setet og ville ikke lage problemer som ville få meg av flyet."
Han avslutter talen med å skrive at han har sendt inn en formell klage og ved å spørre om det er han som tar feil.
– Etter turen sendte jeg en formell klage til flyselskapet om hele saken. Jeg venter fortsatt på deres svar. Så er jeg en idiot fordi jeg vil ha setet som jeg måtte betale ekstra for, spør han.
Det er svært mange som har reagert på talen hans, og ingen av dem mener at flyselskapet eller den andre familien handlet riktig i situasjonen da han hadde betalt for et sete ved vinduet.
– Absolutt ikke. 100% ikke en idiot. Du må ha det du har betalt for, sier en bruker.
"Hvis noen tror du er en idiot, er de en idiot selv! Du betalte ekstra for den plassen, så du fortjener den plassen! Håper de refunderer deg eller noe sånt", skrev en annen.