Kvinne skremt av hurtigmatlevering: Kan du se hva det er?

17/06/2023 09:30

Sofie

Viralt
Foto: Privat
Foto: Privat
En kvinne fikk et stort sjokk da hun mottok det hun trodde var hurtigmaten hun hadde bestilt. Sannheten viste seg imidlertid å være noe annerledes, og ganske lite appetittvekkende.

Finnes det noe bedre enn en enkel, rask og frityrstekt middag? Kanskje, men de fleste kan nok fort si seg enig i at det er ganske deilig fra tid til annen – i hvert fall hvis du får det du har bestilt. Så hvis du bestilte frityrstekt kylling, vil du ha frityrstekt kylling, ikke et frityrstekt håndkle.

Det var imidlertid akkurat det Alique Perez hevder å ha fått, i bytte mot et kyllinglår, og historien hennes, med tilhørende bilde, går nå verden rundt – skriver Mirror.

Alique Perez bestilte mat fra Jollibee på Filippinene, men da den kom og hun prøvde å kutte opp litt kylling til sønnen, fant hun noe "virkelig urovekkende".

I et viralt innlegg på Facebook forklarte moren: "Vi fikk Jollibee levert via levering. Jeg bestilte kylling til sønnen min, mens jeg prøvde å gi ham et stykke, fant jeg det veldig vanskelig å kutte i det hele tatt. Jeg prøvde å åpne den med hendene, og til min overraskelse fant jeg en stekt håndkle," skrev hun og la til:

"Dette er virkelig urovekkende... Hvordan i helvete havner håndkleet i pannen og til og med stekt!?!?" Hun fortsatte med å si at hun alltid hadde trodd at folk som klaget over å finne "rare ting" i maten deres var ren vrangforestilling fra kundenes side, men nå innså hun at det ikke kunne være lenger fra sannheten.

"Nå vet jeg at det virkelig skjer," skrev hun.

Hun la til at mange andre måltider fra restauranten kan ha blitt påvirket av håndkleet. "Esensen av håndkleet forurenset oljen og pannen fra leverandøren, så hvor mange kyllingbiter er berørt? Vi vet ikke.."

Det innlegget har gått viralt de siste dagene, og har fått mer enn 97 000 reaksjoner, tusenvis av kommentarer og blitt delt mer enn 86 000 ganger.

Jollibee har siden delt en uttalelse om saken, og sa at den hadde blitt tvunget til å stenge Bonifacio Global City-avdelingen i tre dager, fra og med 3. juni, for å "gjennomgå overholdelse av prosedyrer".

Hele uttalelsen lød: "Dette gjelder kundeklagen angående mat bestilt sent på kvelden 1. juni fra en franchisebutikk i Bonifacio Global City. Vi er dypt bekymret over denne saken og har foretatt en grundig undersøkelse av hendelsen. Det er uheldig at det skjedde avvik fra Jollibees standardprosedyrer for matlaging av enkelte ansatte i butikken,»

«Som et resultat av denne hendelsen, har vi bedt Jollibee Bonifacio-filialen om å stenge i tre dager fra og med 3. juni for å grundig gjennomgå deres overholdelse av prosedyrer og omskolere butikkteamet for å sikre at dette ikke vil skje igjen.

"Vi sender også påminnelser til alle butikker for å sikre streng overholdelse av Jollibees kokesystemer."

Kjeden fortsatte med å skrive: "Jollibee har nøye utviklet og fulgt matlagingssystemer for å sikre at vi leverer produkter av utmerket kvalitet og kundetilfredshet. Vi vil fortsette å strebe etter å leve opp til de høye standardene vi har satt for oss selv og restauranten vår. ledere»

"Vi i Jollibee er forpliktet til å ta de nødvendige skritt for å opprettholde tilliten og lojaliteten som våre kunder har gitt oss gjennom årene." Historien sier ingenting om Alique Perez har mottatt kompensasjon eller direkte melding fra hurtigmatkjeden.