Mann stengt inne i leiligheten sin etter at postbudet satte pakke foran døren

07/09/2017 13:45

Anniken Hauge

Viralt
Foto: Jessie Lawrence/Twitter
Foto: Jessie Lawrence/Twitter
En uheldig postmottaker ble sperret inn i eget hus, etter at et pakkepostbud hadde vært ulovlig sløv.

De fleste mennesker ser frem til å få en pakke leveet til døren, men for californiske Jessie Lawrence ble opplevelsen en ytterst besværlig affære, da han mandag mottok en pakke gjennom leveringsfirmaet UPS.

Det skriver Nypost.com.

For ganske visst fikk Jessie Lawrence fra San Francisco sin bestilte pakke levert rett til døra av det travle UPS-budet – han fikk den også leveret opp langs døren – på så lite gjennomtenkt måte at pakken blokkerte for dørhåndtaket. 

Det innebar at Jessie Lawrence plutselig var sperret inne i sitt eget hjem, uten mulighet for å komme seg ut. 

Derfor ble den uheldig mannen nødt til å ringe rundt til venner og bekjente, før hjelpen endelig ankom og den lange pakken ble fjernet fra døren hans. 

Senere gikk den frustrerte mannen inn på Twitter, hvor han gjorde UPS oppmerksom på budets idioti: 

- Hei UPS, budet deres etterlot denne pakken under dørhåndtaket vår sånn her, hvilket sperret oss inne i leiligheten vår, skrev Jessie Lawrence til bildet av pakken som var kilt under dørhåndtaket. 

Deretter tilføyde han:

- Det var selvfølgelig ubeleilig for oss å måtte tilkalle noen som kunne hjelpe oss ut, men hvis det hadde oppstått et nødstilfelle, så ville vi virkelig vært i trøbbel. Vi bor i sjette etasje, understreker han. 

I ettertid har Jessie Lawrences tweet gått verden rundt, hvor mange har moret seg over det tankeløse postbudet og plasseringen av den høye pakken. 

UPS har også svart på Jessie Lawrences tweet, men bedriftens unnskyldning har allikevel ikke falt i god jord hos flere brukere.

I svaret fra UPS kundeservice stod det nemlig:

- Det beklager jeg. Jeg vil gerne hjelpe deg. Vær vennlig å klikke på linken nedenfor for å informere oss om detaljene rundt klagen din.

En standard unnskyldning som viser tydelig kundeservicemedarbeideren ikke har sett nærme på klage-tweeten.