Flere kunder raser.
Akkurat nå leser andre
De som jobber i butikk, vet at hverdagen bak kassa byr på litt av hvert.
Noen ganger er det hyggelige møter som gjør dagen bedre, andre ganger er det situasjoner som får både ansatte og kunder til å riste på hodet.
Denne gangen er det sistnevnte som gjelder – og reaksjonene lar ikke vente på seg.
Klar beskjed til kundene
Hos MENY i Nakskov har de nylig opplevd noe som fikk butikken til å gå ut med en tydelig oppfordring.
Det viser seg nemlig at enkelte kunder ikke helt har forstått hvordan panteordningen fungerer.
Les også
I et innlegg på Facebook delte butikken et bilde av en vannpistol som noen hadde forsøkt å putte i pantemaskinen.
«Vi oppfordrer dere nok en gang til å sortere panten deres,» skriver Per fra MENY Nakskov i innlegget.
Det skriver denoffentlige.
Kraftige reaksjoner
Kommentarfeltet under innlegget ble raskt fylt med både frustrasjon og støtte til butikkens ansatte. Mange kunder uttrykker sinne og oppgitthet over at folk ikke tar seg tid til å sortere panten riktig.
«Jeg blir rasende på deres vegne. Unnskyld, men dette er ren latskap,» skriver en bruker.
Les også
En annen legger til:
«Hvor dum går det an å være?»
Flere foreslår også løsninger for å få bukt med problemet.
En kunde skriver:
«Kunne man ikke brukt ID-kort eller BankID på disse pantemaskinene? Slik det fungerer i dag, går det jo ikke.»
Foreløpig nøyer butikken seg med en oppfordring
Så langt nøyer MENY Nakskov seg med å minne kundene på å sortere flasker og bokser før de panter. Om det er nok til å få folk til å skjerpe seg, gjenstår å se.
Én ting er sikkert – tålmodigheten til både ansatte og kunder er i ferd med å gå tom.