En pølse, en sjokolage og en …
Akkurat nå leser andre
Du er kanskje vant til å stoppe innom en 7-Eleven-kiosk på vei hjem fra byen og kjøpe en pølse og en brus. Eller kanskje en kopp kaffe og en bolle før du setter deg på toget.
Men nå lanserer kjeden et helt nytt produkt i butikkene over hele landet.
Bakggrunnen er et samarbeid med kunstneren Thea Elise Klingvall.
Gensere i hyllene
Fredag 31. oktober lanserte 7-Eleven en ny merch-kolleksjon designet av den populære kunstneren, Thea Elise Klingvall.
Merchsatsingen bygger videre på et eksisterende samarbeid, hvorav Thea blant annet har arrangert tegne- og malekurs for barna på 7-Eleven sine sommer- og høstcamper dette året.
Les også
Nå ønsker de å tilgjengeliggjøre kunst fra Theas personlige atelier, til butikkhyller og merchstativ over hele landet.
Inspirasjon fra Thailand
«Det jeg elsker med 7-Eleven er hvordan merkevaren er så tett knyttet til urban kultur – både globalt og her i Norge. For meg handler det ikke bare om produkter, men om stemning, energi og hverdagsøyeblikk. Dette prosjektet er min hyllest til nettopp det – til nostalgien, den urbane rytmen, og hvordan 7-Eleven lyser opp bybildet som et moderne landemerke», forteller Thea Klingvall.
«Som kvinne som reiser mye og ofte er ute sent, har 7-Eleven alltid føltes som et lite fyrtårn av trygghet og gjenkjennelse.»
Mye av skissene og designet til kolleksjonen er inspirert av Thea sin reise til Thailand tidligere i år, hvor 7-Eleven sine butikker har en sentral plass i hverdagen og bylivet.
Kreativt samarbeid
Thea er en 34 år gammel kunstner fra Porsgrunn, som i dag er bosatt i Oslo. Allerede som tolvåring ble hun sendt til kunstskole hos Jonny Andvik, en av Skandinavias mest anerkjente malere og tidligere elev av Odd Nerdrum.
Les også
Hun er i dag kjent for sitt «samtidsromantiske» uttrykk, hvor klassiske malertradisjoner møter moderne symbolikk og feministisk ikonografi.
De siste årene har Thea gjort flere kreative samarbeid med store merkevarer som Ford Motors og Fenty Beauty, og hun jobber nå med en kunstutstilling i Oslo og New York.
Artikkelen fortsetter under bildet

Flere tidligere prosjekter
Inspirasjonen til satsingen kommer fra 7-Eleven internasjonalt, hvor merch har blitt en stor suksess under merkevaren «7Collection». I Norge har 7-Eleven eksperimentert med limited edition-merch siden 2022, før tilbudet ble utvidet i 2023 med jevnlige lanseringer i butikkene.
Tidligere i høst lanserte 7-Eleven merch i samarbeid med Fagskolen Kristiania, designet av en av deres illustrasjonsstudenter. Samarbeidet med Thea bygger videre på merkevarens visjon om å løfte frem unge talenter og tilgjengeliggjøre kunst i alle slags former.
